Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Borókás kecskeragu agyagtálban, hagymás burgonyával

2012.11.21. 10:05 :: _hugi

Maradjunk a kecske-vonalon. Arról már írtam korábban is, hogy apukám néha vesz élő állatot, amit maga dolgoz fel. Nyulat, kecskét, birkát. Épp fagyasztókiürítéses pillanatban kaptam el és megdobott egy adag kecskebordával. Pörköltet túl egyszerű lett volna készíteni, úgyhogy valami mást találtam ki. Kell hozzá agyagtál, borókabogyó, szalonna, hagyma, burgonya, no meg a kecske. Rossz már nem sülhet ki belőle.

DSCN9360_.jpg

A hagyományos agyagtálas ételünket akartam megvariálni, főleg, mert imádom azt a hagymás-szalonnás krumplit, amit abban lehet elkészíteni. Gondoltam, tök jó lesz, ha azt nyakon öntöm valami jóféle raguval. Úgyhogy azt előre egy kicsit összefőztem, hogy egy komplett ízvilágot tehessek a burgonya tetejére.

A kecskét felkockáztam, besóztam. Félkarikára vágtam egy fej hagymát, és zsírban dinsztelni kezdtem. Hozzáadtam a kockázott húst (itt kell bevalljam, hogy a kecske borda formájában került hozzám, amiről levágtam a húst, de mivel vendéget vártunk, kevésnek ítéltem és egy kevés sertéscombbal bővítettem a mennyiséget), és egy szál kockára vágott sárgarépát, mellé dobáltam néhány babérlevelet és egy fél marék borókabogyót és fedő alatt félkészre pároltam. Időnként egy kis vízzel pótoltam, ami elfőtt, végeredményben pedig egy elég jó, barna szaftos ragut kaptam.

A beáztatott agyagedény aljába szórtam egy fej, szintén félkarikára vágott vöröshagymát, rádobáltam néhány szelet kolozsvári szalonnát és ráhalmoztam a hosszúkás, téglára vágott burgonyát. A tetejére még egy fej hagymát tettem egy kis szalonnával, majd ráöntöttem a kecskeragut.

DSCN9353_.jpg

180 fokon egy órát sütöttem (az agyagtálat nem szabad előmelegített sütőbe tenni!), az utolsó negyed órában már a cserépedény teteje nélkül.

Különleges ízt adott a megszokott agyagtálas élménynek a kecske jellegzetessége, csípős savanyúsággal fogyasztottuk, világbajnok volt.

DSCN9357_.jpg

Köszi, Apu! :)

Hozzávalók egy nagy pataki tálhoz (4-5 főre):
A raguhoz:

50 dkg kecskehús (vagy amennyi éppen van, kiegészítve sertéssel 50 dkg-ra)
1 fej vöröshagyma
1 nagyobb szál sárgarépa
4-5 db babérlevél
1 kis marok borókabogyó
só, bors

A körethez:
1 bő kg burgonya
2 fej vöröshagyma
15-20 dkg kolozsvári szalonna

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya répa kecske hagyma hús főétel szalonna borókabogyó apróra vágott hagymát... agyag tálas

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr834907063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása