Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Gombával töltött pisztráng

2013.03.25. 10:54 :: _hugi

DSCN9673_.jpg


Már régóta készültem a halsütésre, de eddig valahogy nem jött össze. Most viszont, hogy a böjtbe is passzol péntekenként, vettem két pisztrángot. Két variáció volt a fejemben: igazi szilvásváradi ropogós vagy valami töltött. Utóbbinál döntöttem végül.


Első körben elkészítettem a tölteléket. Egy egyszerű gombaragura gondoltam, semmi faxni. Megmostam és felszeleteltem a gombát, majd olívaolajon sütni kezdtem egy serpenyőben. Sóval, borssal és egy fél citrom levével ízesítettem, majd mikor már nagyjából elfőtt a leve és szaftosodni kezdett, egy csokor petrezselymet is hozzákevertem. Ez kész, hagyni kell kihűlni, de volt rá ideje, mert, hogy őszinte legyek, a nagy napot megelőzően elkészítettem a tölteléket. Másnap aztán jöhetett a halacska.

A pisztrángokat úgy, ahogy voltak, lefagyaszottam, mert jó előre megvettem, úgyhogy az olvasztás után állhattam neki a pucolásnak. Apukám azt mondta, pucolva kellett volna betenni a fagyasztóba, mert így nem lehet majd rendesen letisztítani, de végül egész jól megcsináltam. A hal lepikkelyezését egy videóból tanultam meg, nem nagy ördöngősség, egy jó éles kés kell hozzá és türelem (a végén a takarításhoz pláne). Lényeg, hogy a farok irányából a kést kb. 20 fokos szögben apró mozdulatokkal előre felé huzogatva lehet leszedni a pikkelyeket. Elég sok időt vesz igénybe, szóval érdemes belekalkulálni a dologba. Mikor ezzel megvoltam, még egyszer megmostam a halat, jól megsóztam, majd kanállal szépen beletöltöttem a gombás raguféleséget és friss petrezselyemleveleket is töfködtem mellé. Biztos voltam benne, hogy ki fog ömleni sülés közben az egész, úgyhogy fogpiszkálóval megtűztem itt-ott, hogy kicsit összefogja a hal hasát, kevesebb utat hagyva a tölteléknek az elvándorlásra.

DSCN9672_.jpg

Jöhetett a tanakodás: mibe süssem? A Nagycsarnokban ugyanis a két legkisebb pisztráng is akkora volt, mint az alkarom, úgyhogy komoly dilemmába keveredtem. Kénytelen voltam a sütő tepsijében elkészíteni. Sütőpapírra fektettem a halakat, és betettem a sütőbe 180 fokra, légkeveréssel (alul-felül sütő módban). Gyakorlatilag amíg megpirul, addig kell sütni, ez nálam 40 percig tartott, ekkor megfordítottam a halakat és még 10-15 percig sütöttem.

Közben elkészítettem a köretet: krumplipüré. Megfőztem a meghámozott, kockákra vágott krumplit sós vízben, majd a vizet leöntve összetörtem és vajjal, tejjel elkeverve, sóval ízesítve kész is lett hamar.

DSCN9678_.jpg

A pisztráng (mint nagyjából minden hal) citrommal nagyon jó összhatást kelt, így érdemes evés közben is készenlétben tartani, hátha kevésnek bizonyul, ami a töltelékből a halba ivódott.

Adagok, árak 2 személyre:
2 db pisztráng (mérettől függ az ára, kilója 2000 Ft körül mozog, a 2 db kb. 1500 Ft)
15 dkg gomba (piacról 100 Ft)
egy csokor petrezselyem (50 Ft)
egy citrom (~70 Ft)


A körethez:
80 dkg burgonya (~130 Ft)
1,5 dl tej (aldiból ~30 Ft)
5 dkg vaj (aldiból ~90 Ft)

Összesen: ~2000 Ft
Elkészítési idő: bruttó ~ 1.40 perc (halpucolás + töltés 45 perc, sütés 50 perc, de azalatt bőven elkészül a köret), nettó 1 óra (a köret elkészítése kevesebb idő, mint ami alatt megsül a hal)

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya pisztráng hal gomba köret citrom főétel petrezselyem mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr565127633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása