Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Töltött cukkini

2010.07.07. 13:46 :: _hugi

Újabban odafigyelünk arra, hogy mit és mennyit eszünk, így egyre gyakrabban kerül zöldséges étel az asztalra. Most, hogy végre jó idő van, sok mindenből válogathatunk a piacon, rengeteg finomságot lehet kapni ebben a szezonban. Ahogy a bejegyzés címéből már kilogikázhatták, cukkinit vettem. Erről a zöldségről már volt szó mint lecsóbetét, de ezer féle felhasznállási módja van még. Például meg lehet tölteni.

Habár már július van, még mindig nem láttam olyan óriási darabokat, mint amilyet egyszer zsűrim édesanyjától kaptunk, hosszabb volt az alkaromnál és tenyérnyinél nagyobb rántott korongok lettek belőle. Idén egyelőre csak 25-35 cm-eseket láttam, jobb híján hát ekkorát vettem, 2 db-ot (meg egy jó nagy padlizsánt, de főzés közben rájöttem, hogy kipukkadunk, ha azt is megcsinálom, és ráadásul a sütőbe sem fért volna be egybe, csinálhattam volna két menetben, mint az oldalast). Igyekeztem ducibbakat válogatni, hogy félbevágva legyen hova tenni a tölteléket.

A vacsi elkészítésének mínusz egyedik mozzanata: feltettem 3 tojást főni. Utána nekiláthattam minden másnak. Mivel a fent említett cukkiniméret nem számít extra nagynak, így nem kellett meghámoznom, csak megmostam, a két végéről lenyestem, amit le kell, félbevágtam, és kiskanállal kikapargattam a magos belsejét. Ezután félretettem, és nekiálltam a tölteléknek.

Ahogy azt kitalálhatták, tojásos darálthúsos tölteléket készítettem bele, amit még apukámtól tanultam, ő a rakott zöldbabba tesz ilyet, a rizst tojással helyettesítve. Ennek is az első fázisa, hogy apróra vágok vöröshagymát, és elkezdem dinsztelni. Életemben először vettem olívaolajat is -éljen az egészséges életmód!-, úgyhogy azon készítettem el az egészet. Szóval hagyma. Ha már jó, mehet rá a darálthús. Ezeket a rakott és töltött dolgokat általában sertésből csinálom, leginkább lapockából, mert szaftosabb, és valljuk be őszintén, finomabb is, mint a szárnyas. Amúgy sem értem, mi ez a sznobság, amit midnenhol lát és olvas az ember, hogy ha egyáltalán esznek húst, akkor is csak szárnyast. Mitől lett vajon ez a divat, hogy szabotálják a malacokat meg a bocikat...

Summa summarum, a darálthúsra sót, borsot és egy kevés pirospaprikát teszek, majd készre főzöm. Ezután belekeverem a felkockázott keménytojást, elkeverem és gyakorlatilag kész is, mehet a helyére, esetünkben a cukkiniba. Érdemes jól megpakolni, hogy arányos legyen a zöldséggel, nyugodtan tessék púposra tömni őket, a tetejére pedig kenjünk egy kis tejfölt. Ha ezzel megvagyunk, mehet be a sütőbe. Nagyjából 40 perc alatt puhult meg kellően a zöldség, és degeszre ettük vele magunkat. A tányéron érdemes még plusz tejfölt rátenni, köret nélkül, savanyúsággal is kiadós vacsora lehet.

 

A töltelékhez 2 kis fej hagymát, 35 dgk darálthúst, 3 db keménytojást, sót, frissen tört borsot és 2-3 kávéskanálnyi pirospaprikát használtam fel.

Szólj hozzá!

Címkék: disznó hús zöldséges sertés főétel cukkini darált hús tepsis sertéslapocka apróra vágott hagymát... mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr812135928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása