Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Baconbe tekert majorannás fasírt sült zöldségekkel

2010.07.08. 13:01 :: _hugi

Családomban nagy kedvenc a fasírt. Gyakran felemlegetjük azt a bizonyos szilveszter estét, mikor édesapám egy óriási adagot sütögetett, és mire az utolsó golyó is az olajba került, megette a már elékszült kupac felét. Bármikor, bárhol, bármennyit képesek vagyunk enni belőle. Míg mások csokit nassolnak, mi -ha tehetjük, fasírtot. Kimegyünk teáért a konyhába, hamm. Benyúlunk az ásványvízért a hűtőbe és hamm. Túró rudi előtt és után, reggelire és éjszaka buliból hazaérve. Szerencsére zsűrim hasonlóan érez ebben a témában, és ha szóba, akkor rövidesen az asztalra is kerül ez a szinte tökéletes húsétel, nem bánja, ha három napig fasírt szagot áraszt a lakás.

Egészen pár héttel ezelőttig azt hittem, hogy úgy szuper, ahogy van. Hogy ennél jobbat nem lehet csinálni. Hogy fasírt vonalon elértem a maximumot. De óriásit tévedtem. Néha vasárnaponként (általában egy átmulatott szombat éjszaka után), reggeli közben bekapcsoljuk a tévét és megnézzük Stahl Judit műsorát, feltéve, ha nem vagyunk annyira rosszul, hogy már a kaja látványától is borul a rendszer. Legutóbb, mikor belenéztünk ebbe a "főzzünk egy 15 perces műsorban 5 órányi munkával járó kajákat az afekt nénivel" műsorba, megakadt a szemem azon, hogy mit művel Stahl Judit a fasírtokkal. Baconbe tekeri.

Hogy ez hogy nem jutott magamtól az eszembe, azóta sem értem. A lényeg, hogy csináltam valami hasonlót. Lévén, hogy van saját fasírt receptem (amit persze anyukámtól tanultam), nem is néztem meg a fent belinkelt oldalt, hanem saját kútfőből készítettem el és bátran merem állítani, a legeslegjobb dolog, ami fasírttal történhet, ha baconbe csomagoljuk. Na de hogy is?

 

A fasírt legfőbb jellemzője, hogy mindenki akkor készíti, ha felgyülemlik némi száraz kenyér. Mi is mindig külön zacskóba tesszük azokat a zsömléket és sercliket, amik nem fogynak el időben. Ezzel kezdődik a menzán vagdaltnak nevezett húsgolyó előállítása. Beáztatjuk a kenyeret. Egész konkrétan én másfél zsömlét tettem vízbe, majd félreraktam, hadd puhuljon és apróra vágtam két pici fej hagymát -bármennyire is imádom a hagymát, ebbe nem jó, ha túl sok kerül. Beleraktam egy tálba, hozzá öntöttem a 35 dkg darált húst (s. lapockából), beleütöttem egy tojást, majd a vizet jól kinyomkodva belőle, hozzá adtam a másfél zsemlét is. Kézzel jól összedolgoztam, tettem bele sót, frissen darált borsot, pirospaprikát és majorannát. Habár undorítónak tűnik, kóstolgatni kell, egyáltalán nincs már nyers hús íze ilyenkor, és a fűszereket máshogy nem lehet leellenőrizni. Ha szépen összegyúrtuk és egyenletesen eloszlattuk az összetevőket, jöhet a bacon. Előre csomagolt, szeletelt bacont vettünk, amiben mindössze 8 csík volt, kettévágtam őket, így lettek 16-an. A masszából kis golyókat, tojásokat gyúrtam, rátettem a baconszelet egyik végére és szépen feltekertem. A félbevágott szelet pont elég egy fasírtnak. Az így elkészült 16 db fasírtot sütőpapíron a tepsibe tettem, azt pedig a sütőbe, kb. fél óra alatt kész is. Persze a nyersanyag többre is képes, mint 16 golyó, így a maradékot hagyományosan, zsemlemorzsában meghempergetve olajban kisütöttem.

Köretként sült zöldséget készítettem, a már említett padlizsánból, illetve répából, lila és vörös hagymából, sima és kaliforniai paprikából. Ez igazából egyszerű, mint a karikacsapás, csak egy kis olívaolaj a serpenyőbe, bele a zöldségek, aztán kavargatni. A végeredmény egy színes és ízletes köret, bár rólam kiderült, hogy mégsem szeretem a padlizsánt, úgyhogy ezen a blogon most olvashattak utoljára erről a zöldségről.

 

De mindent összevetve nagyon finom vacsora volt, és eztán mindenről el fogok gondolkodni, hogy nem lehet-e baconbe tekerni.

 

Szólj hozzá!

Címkék: disznó hús köret zöldséges sertés főétel darált hús tepsis sertéslapocka

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr272138362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása