Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Rakott zöldbab (csapó 2)

2010.08.17. 15:46 :: _hugi

Sajnálatos módon ezt a bejegyzést véletlenül kitöröltem, csak a következő bekezdés maradt meg a Facebook oldalról, úgyhogy valószínűleg teljesen más posztot fognak látni ugyanezen név alatt, mint eddig. Ezúton is elnézést mindenkitől, természetesen ez volt az egyetlen bejegyzés, amit nem mentettem ki Word-be... A receptet azért még tudom, de, hogy ilyen stílszerűen fejezzem ki magam, a körítés nem lesz ugyanaz.

Mikor ezt az ételt készítettem, még mindig tartott a Sziget. Ennek köszönhetően még mindig dupla adagokat főztem napközben, hogy legyen vacsi is, ebéd is. Szerencsére megint 40 fok lett, úgyhogy fokozottan hátrányosnak éreztem helyzetemet, újra előszedtem az ágy alól a ventillátort. Na persze a konyhába nem vittem ki, úgyhogy mire elkészültem, pont annyira folyt rólam a víz, mint mikor előző este hazaértem biciklivel a Skindred koncertről.

A lényeg persze nem ez, hanem a folyamat. Arra emlékszem, hogy mosogattam, mert bár nem kell sok minden ehhez az ételhez, de az mind piszkos volt (tepsi, kis lábos a tojásnak, közepes a husinak, hagymavágódeszka, kis kés), talán a fakanál nem... Mosogatás után feltettem 5 tojást főni, mert, ahogy azt már máshol is említettem, a rakott és töltött zöldséges ételekbe rizs helyett kemény tojást szoktam tenni, ami amellett, hogy finomabb, könnyedebb, még kevésbé is hizlal. Szóval így volt ez most is. Gyakorlatilag teljesen úgy készül, mint a már olvasható töltött cukkini, csak babbal.

Szokásosan dinsztelni kezdtem egy közepes és egy kis fej hagymát, majd ráborítottam a 45 dkg darált húst (még mindig sertés). Só, frissen tört bors, kicsi pirospaprika az ízvilághoz, majd fedő alatt készre főztem, pároltam. A tojások eddigre már kész kell, legyenek. Szépen meghámoztam őket, és óvatosan felkockáztam. Na, ilyenkor gondolok arra, sőt ilyenkor mindig el is határozom, hogy veszek egy tojásszeletelőt, mert annyival könnyebb azzal csinálni, nem lesz minden tiszta tojássárgája... Felkockáztam és hozzákevertem a már kész husihoz. Ezzel meg is volnánk a dolog oroszlánrészével.

Ezután két üveg zöldbabot öntöttem egy tepsibe (persze a leve nélkül), eloszlattam az alján, és ráterítettem a tojásos darált húst. Végül egy nagy doboz tejfölt öntöttem a tetejére, ami majdnem kevésnek bizonyult, de aztán sikerült szétkenni úgy, hogy fedje az egészet (a nagy doboz tejföl nálam mindig a 450g-os kiszerelést jelenti).

Gyakorlatilag a kaja ezzel kész is, már csak meg kell sütni. Alufóliával letakartam, és a 180-200 fokos sütőbe tettem fél órára, majd a fóliát levéve még bent hagytam negyed órát, hogy a tejföl kicsit ráégjen a tetején.

 

Ez, ahogy mondtam, dupla adag, illetve gyakorlatilag 4 személynek elegendő. Ha nincs Sziget és csak egyszer akarunk belőle enni, akkor csak egy üveg zöldbabot, 30-35 dkg húst és 3 tojást szoktam felhasználni.

 

Utólag, a tányéron lehet még tejfölözni, de ha a tetején lévő réteg elég vastag, akkor úgy jó, ahogy van.

Szólj hozzá!

Címkék: disznó hús zöldséges sertés egytálétel főétel darált hús tepsis sertéslapocka apróra vágott hagymát... mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr282228270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása