Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Turbó rakott krumpli

2010.10.04. 15:31 :: _hugi

Mivel a kedvenceimet már nagyjából megosztottam önökkel, így egyre kevésbé rendszeres a blog frissítése, elkezdtek ismétlődni a fogások (tegnap előtt pl. pasztasuta volt, előtte a szezon utolsó lecsója). Mára viszont rakott krumplit készítettem, tegnap este, hogy ma legyen belőle ebédünk. A rakott krumplit imádjuk, bár vannak összeférhetetlenségek és egyikünknek mindig be kell adni a derekát (nekem), mivel én pl. jobban szeretem, ha rengeteg tejföllel és tojással készül, kolbász nélkül. A teszter el sem tudja képzelni húsmentesen, viszont neki nem lételeme a tejföl. Úgyhogy kompromisszumként mindig kerül bele kolbász, de egy vödör tejföllel együtt. Tegnap este túlléptünk a mindkettőnk családja által követett hagyományos rakott krumplin, főleg, mert kinyitottam a hűtőt, hogy kivegyem a tojást, és találtam ezt-azt, amit fel lehetne használni kiegészítésként. Így született a zsűri által turbó jelzőt kapott rakott krumpli.

Az alapötlet egyébként innen indult: akciós, mégis finom lángolt kolbász, akciós tojás, ezer éve nem ettünk rakott krumplit, ezek meg mind kellenek bele. Meg még amit találunk. Ez esetben találtam, még a hústortához vásárolt bacon szalonnából jó pár szeletet, illetve 3 szál, csupán a szépsége miatt megvásárolt újhagymát. Gondoltam, tuningoljunk, valahol hallottam, talán anyukám mesélte, hogy az országnak nem emlékszem, melyik részén evett rakott krumplit és képzeljem el, hagyma volt benne, de finom volt. Úgyhogy gondoltam, nem árthat neki a szalonna sem.

 

A rakott krumplit alapvetően kétféleképpen készítheti az ember: megfőzi előre a krumplit, vagy nem. Én az előbbiek táborát gyarapítom, de ismerek többeket is, akik nyersen rakják össze. Szokás dolga -gondolom. Szóval első körben sós vízben feltettem főni 1 kg krumplit, héjastul. Mellette feltettem főni 5 db tojást is. Mikor ezek kész lettek (a tojás, forrástól számítva 10 perc alatt készül el, a krumplit én úgy szoktam, hogy mikor már forr egy ideje, lekapcsolom a főzőlapot és megfő magától kb. 20 perc alatt -villanytűzhely szépségei, szuperül lehet spórolni vele, mindent csak félig kell megfőzni, mert úgyis forró marad jó sokáig a platni), hagytam kicsit hűlni, hogy ne égesse szét a kezem, utána lehúztam a héját és a hőálló tál aljára karikáztam annyi krumplit, hogy betelítse az egészet, majd rátettem néhány "szelet" vajat, hogy legyen majd szaftja. Ezután meghámoztam 2 tojást, és a szuper tojásszeletelővel karikákra vágtam, rátettem a krumplira és megsóztam az egészet. Ezután jött a kolbász, karikákra vágtam és rádobáltam a tojásra, majd ugyanígy tettem egy szál újhagymával, végül beterítettem bacon szalonnával az egészet. Ezt még egyszer megcsináltam, és a végén a maradék krumplival befedtem az egészet, ráborítottam egy nagy doboz tejfölt és alufóliával letakarva betettem a sütőbe 180-200 fokra.

 

Így sült 30-35 percig, majd a fóliát levéve még negyed órát. A kolbászból szép piros szaft sült ki, és a hagyma is kellően szottyos volt.

 

Ízre nem sok köze van a klasszikus rakott krumplihoz, a baconből kisült szaft viszont egészen kellemes ízt hozott a dologba, szerintem érdemes néha így elkészíteni. A tányéron még nem árt megtejfölözni, abból ugyebár sosem elég, és érdemes minden falatot előbb a szaftba tunkolni.

 

Összetevők: 1 kg burgonya, 5 tojás, 2 szál újhagyma, egy kb. 20 cm hosszú lángolt kolbász, 6-8 szelet bacon szalonna, 1 nagy doboz tejföl, egy kevés vaj.

Szólj hozzá!

Címkék: tojás hús egytálétel főétel kolbász szalonna tejfölös tepsis

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr322343305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása