Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Kukoricás csirkeragu sajtmártással

2011.01.20. 14:40 :: _hugi

Kreatívkodás a konyhámban hétfő este.

 

Új hét, új vacsoraidőpontok, de nincs új ötlet. Teszter szokásos telefonja délután, megy a boltba, mit hozzon. Hát, amit találsz, majd lesz belőle valami. Végül hozott fél kiló csirkemellet és fél kiló darált húst. Gondolta, majorannás husi, vagy fasírt legyen. Azért én agyaltam, mert valamit már illett volna ide is írni, és amúgy sem lehet folyton ugyanazt enni. Abban hol a kihívás?

Úgyhogy mikor tudatta velem, mit vett, elkezdtem gondolkodni, mit ennék, ami nem pasztasuta. Az biztos, hogy valami szaftosat. Hmm, legyen sajtmártás! De valami szokatlanabban elkészített húsra kéne ráborítani. Akkor eszembe jutott, hogy van egy csomó kukoricakonzerv a szekrényben, úgyhogy össze is állt a vacsi: kukoricás csirkeragu sajtmártással, orsó tésztával.

A ragut a lehető legegyszerűbben készítettem. Apróra vágott hagymát megdinszteltem, majd hozzátettem a besózott, csíkokra vágott csirkemellet. Borsot törtem rá és szinte készre főztem, majd hozzáöntöttem egy nagy konzerv kukorica negyedét (a maradékból majonézes salátát csináltam). Valami hiányzott, úgyhogy megkérdeztem a zsűrit, mehet-e bele valami zöld. Mondta, persze. Olvastam egy csirkés kukoricaleves receptet (el is akarom majd készíteni), amit tárkonnyal fűszereznek, gondoltam, ez gyakorlatilag ugyanaz, úgyhogy egy kevés tárkonyt raktam a ragumba, egy kicsit hagytam fedő alatt összeérni a dolgokat és kész is voltam vele.

A sajtmártás már fogósabb kérdés volt számomra. Túl sok időt nem töltöttem ezzel kapcsolatban internet előtt, úgyhogy a legegyszerűbbnek tűnőt (és azt, amelyikhez minden volt itthon) választottam azok közül, amit találtam. Igazából erős túlzás sajtmártásnak hívni, ugyanis egy sajtos besamel mártásról van szó. Persze finom, de közel sem olyan, mint a soproni Rókalyuk vendéglőben (a legjobb sajtmártás az országban). Vajat melegítettem egy edénybe és egy kevés liszttel rántást készítettem. Ehhez öntöttem egy kis bögre langyos tejet, és megvártam, míg egy kicsit besűrűsödik. Beleszórtam a reszelt sajtot és hozzákevertem tejfölt, összekevertem, majd lefedve félretettem egy kicsit.

 

Gyakorlatilag ennyi, a zsűri főzött közben tésztát, úgyhogy azzal már nem nekem kellett vesződni. Ez a fajta sajtos szósz egészen jó volt, a besameltől szaftos lesz a hús, a benne lévő sajt pedig ráolvad a tetejére, a tésztára, jópofa nagyon. Egyszóval jó vacsora volt, nem a szokásos ízekkel találkoztunk, kellemes változatossággal indult a hét.

 

Kivételesen egész jól tudom, hogy mi merre mennyi, úgyhogy íme a szakácskönyv-ízű leírás, 2 fővel számolva (egy kis adag maradt másnapra).

A raguhoz: 1 fej vöröshagyma, 54 dkg csirkemell filé, 1 nagy konzerv kukorica (~340g) negyede, só, bors, tárkony.

A sajtos besamelhez: 2 dkg vaj, 1 ek. liszt, 2 dl tej, 5-10 dkg sajt (ízlés dolga), 2 ek. tejföl.

20 dkg orsó tészta.

Szólj hozzá!

Címkék: csirke hús sajt tészta szárnyas főétel csirkemell kukorica apróra vágott hagymát...

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr312595644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása