Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Kókuszgolyó

2011.10.21. 10:44 :: _hugi

kókuszgolyó 3.jpgMostanában nem vagyok valami édesszájú, de a napokban megkívántam a kókuszgolyót. Volt családi recept is hozzá, de azt persze most nem találtuk. Nem estünk kétségbe, egyrészt van internet, másrészt az a jó ebben az édességben, hogy rengeteg lehetőséget rejt magában, gyakorlatilag azt rak bele az ember, amit akar, és az arányokat is úgy alakítja, ahogy neki tetszik. Úgyhogy egy alapot (mennyi cukor, mennyi vaj) megnéztem a neten, a miheztartás végett, de utána hasraütés-szerűen folytattam, ha úgy tetszik, ízlés(em) szerint.

Az alap az volt, hogy vett a legény fél kiló darált háztartási kekszet. A neten ehhez a mennyiséghez mindenhol 20 dkg cukor és 10 dkg vaj szerepelt, úgyhogy ezt kimértem, utána magamra hagyatkoztam. Kötelező hozzávaló még a kakaó, amiből én jó sokat tettem bele, kb. 5-6 evőkanálnyit. A többi már tényleg ízlés dolga, de az biztos, hogy ez így nagyon száraz, nem lehet összegyúrni rendesen, úgyhogy valami folyadék kell még hozzá. Ez lehet meggybefőtt leve, vagy tej, attól függ, épp mi van otthon. Én most tejet raktam hozzá, annyit, hogy jól formálható legyen a massza, illetve volt itthon egy kevés sütőrum, azt is beleöntöttem, valamint 2 evőkanál házi baracklekvárt. Jól összedolgoztam, és elkezdtem a valódi munkát: egy kis masszát kivettem, golyót formáltam a tenyeremmel, majd egy lyukat csináltam bele, egy fél meggyel betömtem, majd betakartam a masszával és újra golyót formáltam. Szépen meghempergettem a kókuszreszelékben és egy tálra halmoztam a sok-sok golyót. Lett vagy 40 db.

kókuszgolyó 1.jpg

 

Az a baj ezzel, hogy az ember úton-útfélen bekap egyet, és egyrészt hamar elfogy, másrészt meg jó dagik leszünk... de olyan finom.

kókuszgolyó 2.jpg

 

Viszont nagy előnye, hogy bármilyen eseményre elkészíthető. Buliba is jó, de egy elegánsabb összejövetelre is simán el lehet készíteni, mindenki kedvence.

 

Kb. 40 golyóhoz:
500 g darált háztartási keksz
10 dkg vaj
20 dkg porcukor
5-6 ek. kakaópor
2 ek. baracklekvár
0,5 dl rum(aroma)
1-2 dl tej (állagfüggő), vagy meggylé
magozott meggy (ahány golyó, annyi db)

Szólj hozzá!

Címkék: meggy kókusz sütemény desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr633319373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása