Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Csülkös bableves

2011.01.03. 11:00 :: _hugi

Az újévi fogadalmam értelmében most posztok gyors egymásutánjára lehet számítani, ugyanis elhatároztam, hogy kevésbé leszek link. Két kaja figyel hetek óta vázlatként az adminfelületen, íme az első, a csülkös bableves.

 

A hetek óta meg nem írt receptet és magát a bablevest a hónapok óta el nem fogyasztott szárazbab előzte meg. Ahányszor csak kinyitottam a szekrényt, mint egy mumus, nézett vissza rám a bab. Addig szuggerált, hogy végül már meg is kívántam, nem csak a spórolás jegyében akartam felhasználni (addig nem kell vásárolni, amíg ilyen kincsek vannak a szekrényben - értsd: smack leves, sűrített paradicsom, tésztahegyek stb.). Úgyhogy tervbe vettük a csülkös bablevest. Most anyukám volt a soros a piacon, vett nekünk egy bébi csülköt, hogy ne rohadjon ránk a végén az egész.

Persze aztán beteg lettem, és ez nem feltétlenül az az étel, amit rossz gyomorral kellene fogyasztani, úgyhogy a csülök is üdült egy kicsit a babbal, de amint visszajött az étvágyam, megfőztem őket (egy kis telefonos segítséggel).

A babot beáztattam reggel, és este kezdtem neki a tényleges munkának, először is a csülköt feltettem vízbe főni néhány babérlevél társaságában. Nem tudom, súlyra mekkora volt, de mondjuk kb. fél kiló, főtt majdnem egy óráig.

 

Eddig nem túl bonyolult, és eztán sem lett nehezebb a dolog. Az az igazság, hogy nem hiszem, hogy a gyakorlat, tudják, a rutin meg az évek teszik könnyűvé a dolgomat... inkább arról van szó, kérem, hogy levest főzni egyszerű. Egy óra után a csülkös vízbe (aminek ekkorra már jó szürkés színe és füstös illata volt) beöntöttem a babot, beledobtam egy fej vöröshagymát és főztem tovább az egészet. Mikor puhulásnak indult a bab, mellé tettem a felkarikázott sárgarépát, és a nagyobb darabokra vágott fehérrépát. Mikor minden készre puhult, paprikás hagymás rántást készítettem (olaj, hagyma, le a tűzről, pirospaprika, vissza a tűzre, liszt) és belekevertem a levesbe. Gyakorlatilag kész is, sózni leghamarabb félúton érdemes, mert addigra kiderül, mennyire sós a füstölt hús.

 

Persze ez egy fapados bableves volt, mert kellett volna bele zeller, fokhagyma, és nem utolsó sorban csipetke is, amit egész egyszerűen elfelejtettem. Tálaláskor mindenki ízlés szerint tejföllel emelheti a színvonalat.

 

Szólj hozzá!

Címkék: leves magyar répa disznó sertés bab csülök pirospaprika nehéz étel

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr822527361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása