Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Rozmaringos kacsamell mentás hagymás-kukoricás rizzsel, mentás paradicsomszósszal

2012.08.14. 12:55 :: _hugi

DSCN8512_.jpgA kacsa az egyik legfinomabb szárnyas, ez vitathatatlan. Minden részét imádjuk, a hájából kacsatepertőt készítünk, zsírjával főzünk és minden testrészét ropogósra sütjük. No, persze főleg csak ünnepnapokon. Így volt most is, már nem is tudom, a sok hó/évforduló közül melyiket is kellett vacsorával köszönteni, de mindegy is, lényeg, hogy havonta egyre többször találunk alkalmat. Vettem hát egy kacsamellet és felhasználtam mellé az itthon találtakat.

A kacsamell bőrét bevagdostam kockásra és egyszerűen csak megsóztam, rozmaringgal megszórtam és alufólia alatt a sütőbe tettem 180 fokra, légkeveréssel, jó hosszú időre (kb. 2 órára, utolsó fél órában fólia nélkül, hadd piruljon ropogósra a bőre).

DSCN8506_.jpg

Amíg sült a kacsa, elkészítettem a köretet. Mivel frissen a Balatonról hoztunk mentát (amit azóta próbálok nevelgetni itthon, kisebb-nagyobb sikerrel), mindenképp valami olyat szerettem volna készíteni, amihez passzol. A hűtőben találtam egy fél üveg sűrített paradicsomot, amit megóvva a penészedéstől, gyorsan fel is használtam, paradicsomszószt készítettem belőle, naná, mentával. Készítettem egy laza rántást kukoricalisztből és olajból és ráöntöttem a sűrítményt, majd felöntöttem kétszer annyi vízzel, mint a paradicsom volt. Hozzátettem egy szál zellert és főztem, amíg besűrűsödött. Sóval és cukorral ízesítettem, majd belekevertem a kis darabokra szaggatott friss mentaleveleket. Addig rotyogtattam, míg eléggé sűrű lett, aztán félretettem.

DSCN8502_.jpg

A köret másik felét a rizs adta, amit férjem kívánsága szerint hagymás-kukoricás verzióban kellett elkészítenem, de gondoltam, egy kis menta ebben sem lehet rossz. Olajon fehérre pirítgattam a rizst, majd felöntöttem vízzel (1 bögre rizshez 1 1/4 víz), beleszórtam egy fej apróra vágott vöröshagymát, megsóztam és főztem, amíg majdnem felszívta már az összes vizet, ekkor belekevertem a konzervkukoricát. Abszolút ízlés dolga, hogy mennyit, mi szeretjük nagyon, úgyhogy jó sokat szoktam belerakni. Kavargattam, amíg elfőtt a víz és peregni nem kezdett a rizs. Frissen letépett mentalevelet szaggattam bele, jól elkevertem és kész is lett.

DSCN8510_.jpg

Az összhatás nagyon kellemes, a menta nem túl erőset, de megemlítendőt dob az élményen, jót tesz a rizsnek, a paradicsomnak és így a húsnak is.

Receptkönyv-szerűen, 2 főre mérve:
1 egész kacsamell (akik imádják, annak /2 fő egy étkezésre...)
1 bögre rizs
1 kisebb fej hagyma
1 konzerv kukorica fele (akik imádják, annak persze több)
5-6 ek. sűrített paradicsom
2-3 ek. olaj
1-2 ek. liszt (én kukoricaliszttel rántok)
mentalevél ízlés szerint (3-4 levél simán mehet 1-1 ételbe)

Szólj hozzá!

Címkék: kacsa hagyma köret paradicsom szárnyas rizs főétel kukorica nehéz étel

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr784711746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása