Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Debreceni karaj színes borskéregben

2014.06.26. 10:59 :: _hugi

037__.jpgKaptam karácsonyra mozsarat. Hófehér kerámia, nem túl nagy, kézre áll, jó a forma, egy szóval szuper. Így már semmi nem akadályozott meg abban, hogy vegyek színes borsot, mert eddig ezzel az volt a problémám, hogy a bors, ugye csak frissen őrölve jó igazán, de az örlőben a fekete bors van, mozsaram meg nincs. Na de most már van. Úgyhogy rögtön tanakodni kezdtem, minek legyen színes borsból kérge. A debreceni jónak tűnt, olyat még úgysem csináltam soha.

Alkalmat talál az ember mindig, de nem is kellett nagyon keresnem, férjem nagymamáját láttuk vendégül egyik este. Kicsit le akartam nyűgözni, ez azért mégsem egy sima rántott hús.

A piacon megkértem a hentest, hogy szúrja fel nekem a karajt, amit meg is tett, persze szarul, jobb lett volna, ha magam csinálom, végtére is nem nagy kunszt, fogsz egy kést és keresztülszúrod a húson középen. Középen. Na, ez nem sikerült a hentesnek.

A húst megmostam, levágtam a csontról, észrevettem, hogy már most ki van hasadva a szúrás mentén, káromkodtam, jól besóztam. Beledugtam a kolbászt, kicsit mindkét végét kilógatva, majd bementem a varródobozért és hoztam belőle cérnát. Jól betekertem, szorosra, hogy össze tudjon sülni, mintha nem is lenne kihasadva. Ezután fogtam a mozsaramat, öntöttem bele egy marék színesborsot és törni kezdtem. Ez nem annyira időigényes, de azért nem is 1 perc, csak nyomkodja az ember, aztán egyszercsak már elég kicsi darabok vannak a tálka aljában. Szépen betakartam vele a húst és alufólia alá rejtve betoltam a sütőbe 200 fokra, alul-felül sütéssel, légkeveréssel.

027__.jpg

Szűk másfél óra múlva le lehet venni róla a fóliát és még kb. 20 percet kell sütni, amíg szépen megpirul kicsit.

Salátával is kiváló, könnyíthető, mi is azzal, pontosan franciasalátával és svéd gombasalátával fogyasztottukel. Jó ízűen.

036_.jpg

 

Adagok, árak egy kb. 20 cm-es karajhoz:
karaj (csontosan ~ 1800 Ft)
kolbász (pl. Dányi, 20 cm-es darab ~ 500 Ft)
színes bors (fél csomag 150 Ft)
só (5 Ft)


Összesen kb. 2000 Ft
Elkészítési idő: bruttó kb. 2 óra 20  perc, nettó 1 óra 50 perc

Szólj hozzá!

Címkék: hús feltét főétel karaj kolbász

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr795771615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása