Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Serpenyős fokhagymás tarja grillezett kecske- és birkasajttal, hagymás törtburgonyával

2012.11.05. 13:30 :: _hugi

Akárki akármit mond: a tarja jó. Főleg, ha az embernek van egy kertje, ahol van egy tűzrakója, és a szél sem fúj épp olyan nagyon, hogy ne lehessen begyújtani és parázson megsütni jó sok szeletet ebből a disznórészből. Sertést, pláne zsíros tarját nem evő olvasóim azért csak görgessenek lejjebb, hátha megtetszik és megkívánják.

DSCN9204_.jpg
A tarját, ha szeletelve sütik ki, érdemes jó pár órára, egy éjszakára, egy egész napra előre bepácolni. Szinte bármivel lehet, mustárosan, fokhagymásan, borsosan, korianderesen, bárhogy. A kívánt végeredményhez mérten kell a fűszerezést intézni, legyen-e karakteres íze, vagy majd a köret, talán egy extra kiegészítő viszi majd a hátán a husit. Én most a kecske- és birkasajt miatt feltétlenül egy kevésbé intenzív ízű sült tarját szerettem volna készíteni, ezért egy egyszerű fokhagymás ízesítést választottam.

A húst kicsit kiklopfoltam, majd jól besóztam, megborsoztam és bekentem zúzott fokhagymával mindkét oldalát. Így üdültettem őket a hűtőben egy fél napig. Este aztán nekiláttam a sütésnek-főzésnek.

Ahhoz, hogy a vacsora minden része egyszerre készüljön el, első körben meghámoztam a burgonyát, és kockákra vágtam, megmostam és feltettem sós vízben főni.

Elővettem a tarjaszeleteket és egy serpenyőbe öntöttem kb. fél ujjnyi olajat (nem kell eláztatni a húst, az a lényeg) és elkezdtem sütni a húsokat.

Mikor a krumpli megfőtt (nem szétfőtt, hanem megfőtt, egy keményebb főtt állapotra gondolok), leöntöttem róla a vizet és az előzőleg olajon megdinsztelt vöröshagymához tettem, és nagy lángon összesütöttem. Nyami.

A sajtokat kell legkésőbb elkezdeni, mert nagyon hamar kész lesz. A kecskesajtot és a birkasajtot nagyjából 3-4 mm vastag szeletekre vágtam és rásorakoztattam a sütőhöz járó lapos tepsire, majd betettem a legfelső sínre és grillfokozaton megsütöttem. Ezekben a sajtokban az a jó, azért is lehet, sőt, ajánlatos így is fogyasztani, mert nem folyik szét, mint a gumi-trappisták, amiket manapság kapni lehet. Ezek olyan alakúak és akkorák maradnak sütés után is, mint amilyenre felvágtuk őket nyersen.

DSCN9207_.jpg

A sajtot a húsra tornyoztam, mellé hagymás burgonyát halmoztam és az egészet csalamádé társaságában tálaltam. Isteni finom, kicsit szokatlanabb íz, kis változatosságként érdemes becsempészni a hétköznapi vacsorákba, igazán nem nagyobb munka, mint egy rizses hús (ami egyébként szintén tarjából a legjobb). Borzasztóan laktató, egy-egy szelettel jóllaktunk, érdemes egyszerre kevesebbet készíteni, mert frissen az igazi!

Az adagokról:
annyi szelet tarja, ahányan vagyunk
szeletenként 2 gerezd fokhagyma
só, bors
kecske- vagy birkasajt szeletenként mondjuk egy tenyérnyi darab, de elmajszolni is finom, úgyhogy inkább "ki mennyit kér"-alapon érdemes
fél kg burgonya (két embernek)
egy fej vöröshagyma (fél kg burgonyához)

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya hús köret sajt fokhagyma kecskesajt főétel tarja birkasajt

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr344889922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása