Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Lecsós sertésszelet burgonykorongokon

2012.08.27. 10:48 :: _hugi

DSCN8700_.jpg

A nyár vége felé közeledve gyorsan szeretnék még néhány ételt elkészíteni, amelyek ebben az időszakban szinte fillérekből kihozhatók, mégis éttermi fogások. Ilyen a lecsós szelet is, amelyet a legtöbb étteremben "magyaros"-ként olvashatunk az étlapon és pontosan olyan átveréssel készítik, mint a Bakonyi sertés szeletet. Natúr szeletre rá a lecsó és kész. Na, én nem így csinálom, ahogy a Bakonyim sem a natúr szelet + gombapaprikás, ugye.

A lényege ezeknek az ételeknek, hogy együtt készülnek, így átveszik egymás ízét és gyakorlatilag a két különböző étel egy ismerős, de mégis új valamivé fog összeállni.
Az első lépés a húsok elősütése. Egy nagy átmérőjű, lefedhető, magas falú serpenyőben megsütöttem egy jó adag felkockázott kenyérszalonnát, hogy a kisült zsírjában elkészíthessem az ételt. Nagy lángon hirtelen kérgesre sütöttem az előzőleg besózott, kiklopfolt hússzeleteket, majd félretettem őket.
A lángot lejjebb véve ugyanabban a zsírban elkezdtem megfőzni a lecsót. Szálasra vágott vöröshagymát dinszteltem, majd rádobtam a karikára vágott tv paprikát, és fedő alatt kicsit főztem, amíg összeesett. Ezután beletettem a cikkekre vágott paradicsomot is, megsóztam, kicsi pirospaprikát kevertem hozzá és fedő alatt rotyogtattam, amíg a paradicsom is elkezdett puhulni. Ekkor a húsokat szépen belepakoltam a készülő lecsóba és néha megkavarva készre főztem együtt az egészet.

A hús miatt a szaftja sokkal sűrűbb lesz, mint a natúr lecsónak és az ízét, mondanom sem kell, szintén igen csak meghatározza. A köret ötletét egy budapesti étteremből vettem, ahol egyszer szűzérmével ettem egy ilyen magyaros fogást (persze hiába a budaiság meg a hírnév, lecsóval nyakon öntött natúr szeletet kaptam...), nem is tudom, mi volt az elnevezés, de sült krumplira halmozták a szaftos húst.
Héjában előfőztem a krumplit, épp csak annyira, hogy puha legyen, de ne főjön szét. Meghámoztam, felkarikáztam és zsiradékban nagy lángon gyorsan kisütöttem. Ebben a burgonyában az a jó, hogy kívül ropogós, aranybarna, de belül puha, mint egy főtt krumpli. Imádom.

DSCN8694_.jpg

6 szelet sovány sertés hús (comb, szűzérme)
4 db paprika
3 db paradicsom
10-15 dkg szalonna (ha nincs otthon kész zsír, de persze olajjal is lehet, csak úgy nem olyan finom)
5-6 közepes szem burgonya

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya magyar disznó hagyma hús köret zöldséges paradicsom sertés főétel sertéscomb zöldpaprika

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr814715409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása