Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Mustáros kecskelapocka savanyú tökfőzelékkel (Menzakedvencek IV.)

2012.12.22. 20:16 :: _hugi

DSCN9405_.jpgÚjabb kecske apukámtól. Ezúttal egy egész lábat kaptunk, mellső lábat, vagyis lapockát. Egyben érdemes megsütni, előzőleg valamilyen pácban pihentetve egy éjszakát. Mustárosat szerettünk volna enni, és mivel a gyalult tök már olvadozott a konyhaasztalon, így afféle feltétként fogyasztottuk a belőle készült főzelékhez, amit egyébként én a menzán is imádtam, igaz, ahhoz képest én egy kicsit másképp szoktam elkészíteni.

A kecskét jól megmostam és alaposan bekentem mustárral, majd becsomagoltam alufóliába és egy egész napra a hűtőbe tettem. Másnap aztán jöhetett a móka.

Móka volt, valóban, ahogy a kecske szabály szerűen bekergetett a szobába minket. Ugyanis eltörtem az összes nagy jénait és tönkrement a tepsim, úgyhogy gondoltam, jól elkészítem a sütőhöz kapott óriási lapos tepsiben. Elővettem a lábat, kicsomagoltam, megsóztam és megborsoztam, rátettem a tepsire, megtűzdeltem szalonnával és betettem a sütőbe. Igen ám, de olyan füstöt generált, hogy minden nyílászárót ki kellet nyitni ahhoz, hogy ne fulladjunk meg, úgyhogy kénytelen voltam a porcoknál három felé vágni, hogy beférjen két kisebb jénaiba. Aláöntöttem egy kis fehér bort is, a nagy ijedségre.

Jó 2 órát sült, alufóliával persze letakarva az utolsó negyed óráig.

DSCN9396_.jpg

Közben elkészítettem a tökfőzeléket. Megmostam a gyalult tököt, besóztam és állni hagytam egy darabig. Aztán egy edényben picit paprikás rántást készítettem (olaj, liszt, pirospaprika) és hozzáadtam a jól kinyomkodott tököt. Kevés vizet aláöntve puhulásig főztem, majd tejfölt kevertem hozzá és beleszórtam jó sok kaprot. Savanyúságát ecettel szabályoztam. Én szeretem, ha jó savanyú.

DSCN9397_.jpg

Együtt a kettő remek volt, a kecske továbbra is kedvencnek számít, ne utasítsák vissza, ha valaki adni akar önöknek egy lábat.

DSCN9401_.jpg

1 kg gyalult tök
fél dl olaj
2 ek. liszt
~ 1 dl víz (épp ellepje)
1 nagy doboz tejföl
1-2 ek. ecet
kapor

Szólj hozzá!

Címkék: kecske hús mustár főzelék tejföl főétel tök szalonna ecet menza pirospaprika mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr744926195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása