Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Rakott patisszon - másképp

2012.09.11. 12:28 :: _hugi

DSCN8814__.jpgHűséges olvasóim talán emlékeznek a 2010-es patisszon mániára, mely nagynénémnek volt köszönhető, aki egy rövid találkozást azzal fejezett be, hogy megrakta cókmókunkat patisszonnal. Rengeteggel. Idén is beért a csillagtök és idén is eljutott hozzám két szép darab, de bajban éreztem magam, mert úgy éreztem, a múltkor kiaknáztam az összes lehetőséget. Aztán rájöttem, hogy a zöldségek adta áldás jóval sokfélébb, mint azt valaha gondolná az ember, így sikerül egy új fajta patisszonos ételt készítenem. Rakott patisszon, de nem a rizses, paprikás darált húsos formában, hanem egészen máshogy.

Az úgy volt, hogy a férjem rakott krumplit akart enni, meg is vettünk hozzá mindent, és egy-két napon belülre elterveztük az elkészítését. Ennyiből már ki is találhatják, mit tettem a patisszonjaimmal: rakott krumplit készítettem belőle, csak a krumpli helyére a csillagtök került.

A különbség az elkészítésben annyi, hogy a patisszont nem kell előre megfőzni, mert hamarabb puhul a krumplinál (bár ismerek olyat, aki a burgonyát is nyersen teszi a rakottba). Meghámoztam, felszeleteltem és fél órát lesózva pihentettem a patisszont, hogy minél több levet kiengedjen magából, nehogy eláztassa az egész ételt. Ezután szépen rétegezve leraktam a belevalókat: patisszon, kemény tojás, kolbászkarikák, patisszon, kemény tojás, kolbászkarikák, patisszon. A rétegek közé tejfölt kanalaztam, hogy jó szaftos legyen az étel, és minden etap elejét meg is sóztam. A tetejére patisszon és rengeteg tejföl kerül.

DSCN8810_.jpg

Alufóliával lefedve bő egy óráig sült, mire puha lett a zöldség, fóliát levéve kicsit még pirulhat, barnulhat a teteje.
Érdekes volt, mert az illata tökéletesen rakott krumplis volt, az íze is hasonló és nagyon finom, de sokkal könnyedebb, mintha krumpli lett volna benne. Érdemes kipróbálni, mert a patisszon tele van C-vitaminnal és nem utolsó sorban a szénhidrátot ki tudtam váltani vele, aminek a túlsúlyos szervezet pl. nagyon örül.

DSCN8814_.jpg

3 főre:
2 közepes patisszon
3 db tojás keményre főzve (forrástól 7 perc)
20 cm kolbász
1 nagy doboz tejföl

1 komment

Címkék: tojás zöldséges tejföl egytálétel rakott főétel kolbász patisszon tepsis mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr84766568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bea Fábián 2019.07.23. 20:39:22

Nagyon értékes zöldség, de a C vitamin sajnos már 60 fokon lebomlik, A recept jónak tűnik, csináltam már hasonlót!
süti beállítások módosítása