Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Tojásos hagymás bab vargányagombás fűszersóval

2012.09.24. 11:15 :: _hugi

Könnyed fogás reggelire?

 DSCN8981.JPG

Nem hinném, hogy sokan vagyunk, akik reggelire is meleget szeretnek enni. Két évvel ezelőtt pl. Pozsonyban a szállodában svédasztalos reggeli volt, ahol a szokásos joghurt-tojás-felvágott mellett melegítő edényben találtam göngyölt pulykamellet és pörköltet. Jól bereggeliztem belőle, na. Szeretek borsófőzeléket enni reggel, vagy palóclevest, vagy igazából bármit, ami meleg. Így nem tűnt annyira hülye ötletnek hagymás babot reggelizni. És jól is esett, ami azt illeti, főleg, hogy farkas éhesen ébredtem.

A babot előzőleg már megfőztem (mexikóiba, csak túlmértem az adagot) és felhasználásra várt a hűtőben, ezért is jutott eszembe az egész. Kockára vágott kenyérszalonnát kezdtem egy serpenyőben pirítani, hogy ne kelljen olajat használni zsiradékként, majd felkarikáztam egy vöröshagymát és rádobtam dinsztelni. Félúton egy fej apróra vágott fokhagymát is hozzátettem. Mikor megdinsztelődött, őrölt pirospaprikát kevertem hozzá, beleöntöttem a babot és kevés vizet aláöntve pirítgattam egy kis ideig. Sok borssal fűszereztem. Mikor a levét elfőtte és szaftos kezdett lenni,  ráütöttem egy tojást, összekutyultam, hogy rántotta-szerű legyen, 2 percig még kavargattam, és mikor megdermedt a tojás, lekapcsoltam a gázt és megszórtam a vargányagombás fűszersóval, melyet nem régen kaptam a gurmand.hu csapatától ajándékba. Meglehetősen kellemes ízt adott az ételnek, kicsit elrugaszkodik a hagyományos hagymás babtól, köszönöm ezúton is nekik!

DSCN8982.JPG

fél tenyérnyi kenyérszalonna kockára vágva
1 közepes fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
egy nagyobb marék bab (kisebb müzlis tálnyi)
1 tojás
őrölt pirospaprika, bors, vargányagombás fűszersó

Szólj hozzá!

Címkék: reggeli tojás hagyma zöldséges fokhagyma egytálétel bab főétel szalonna pirospaprika vargányagomba mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr284799117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása