Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Az első tortám

2010.06.28. 10:11 :: _hugi

Nem, nem az első szülinapi tortámról lesz szó, hogy őszinte legyek, fogalmam sincs, az milyen volt, pedig biztos vannak róla fényképek. Most az első olyan tortáról számolok be, amit teljes egészében én készítettem. Édesanyám születésnapja alkalmából úgy döntöttem, megpróbálom. Minél több ideje élek külön tőle, annál inkább kötődöm hozzá, annál többet próbálom meglepni valamivel.

Anyukám egyik kedvenc tortája az Oroszkrém torta, így ezt próbáltam meg elkészíteni neki. Mindössze annyi fogalmam volt a dologról, hogy piskótát kell sütnöm, közé meg valami fehér krémet kennem. Ez... mondhatjuk úgy, hogy nem elég információ a produktum megalkotásához, ezért egy kis segítséget kértem a teszter anyukájától, akiről tudom, hogy szokott ilyen tortát sütni. Meg is kaptam a piskóta és az általa használt krém receptjét is. Már "csak" annyi volt a feladatom, hogy azt követve megsüssem, megkenjem, szervírozzam. Pofonegyszerű.

A piskótához főleg tojás kell. 6db, különválasztva a sárgáját a fehérjétől. Előbbihez 6 evőkanál cukrot, illetve késhegynyi sütőport teszünk, és habosra verjük (nyilván robotgéppel egyszerűbb, kezdőként pláne, de állítólag kézzel az igazi). A fehérjét szintén habosra, keményre kell verni és felváltva 6 evőkanál liszttel a cukros sárgájához keverni. Ha minden jól megy, és ügyesen keverjük, akkor nem "törik össze" és levegős marad a piskótatészta. Én Isten adta tehetség vagyok, vagy egy szemét mázlista, mert anélkül, hogy tudtam volna, milyen, mikor összetörik, sikerült jól összedolgoznom az alapanyagokat. Kizsírozott, kilisztezett kerek tortaformába öntve máris mehet a sütőbe. "Kb. 5 percig magas hőfokon, utána kicsit visszább véve." -szólt a recept, én meg a magas hőfokot a visszább vettnél is alacsonyabbnak gondoltam, így az előírt 20 perc helyett egy óráig sütöttem. De nem égett meg, és végül is semmilyen hátrány nem származott ebből a kis malőrből, úgyhogy egyre biztosabbá vált, hogy inkább szerecsés, mint géniusz vagyok. Szóval sül a piskóta. Előbb magas (értsd: ~240), 5 perc elteltével alacsonyabb (~200) hőfokon. 20 percig. Mikor kivesszük, meg kell nézni, hogy megsült-e, vagy hústűvel, vagy éles késsel a közepébe szúrunk, és ha tisztán jön ki, akkor kész. Ha ráragad még a nyers tészta, tegyük vissza kicsit. Még melegen kivesszük a tortaformából, és a krém elkészítéséig konyharuhával letakarjuk (így egyébként egy napig is elvan magában, az ünneplés előtti este is meg lehet sütni, nem lesz baja).

A krém már jóval egyszerűbb, hiszen folyamatosan látom, hogy mi lesz a dologból, nem csak a végén derül ki, hogy sz.. az egész. Az oroszkrém torta legfőbb jellemzője, hogy mindenféle kandírozott gyümölcs van a krémjében. Leginkább narancs és citrom. Persze lehet tunningolni mindenfélével, én pl. a mediterrán mix nevezetű Kalifa termékkel javítottam fel. Sokminden van benne, mazsola és vörösáfonya egészíti ki a narancs- és citromdarabos összeállítást. Ezen kívül én még birsalmasajtot tettem a krémbe, és mint utóbb kiderült, remekül passzolt is bele. Pimp my russiancream cake: a gyümölcsöket jó 2 órán keresztül rumba áztatni! A krémet egyébként vaníliás Arankából készítettem, amit előírás szerint megcsináltam (3 dl tejjel), majd hozzákevertem 3 dl felvert tejszínt, ettől könnyebb és nem utolsó sorban finomabb is lesz.

Ha a két fázissal elkészültünk, jöhet az összeállítás. A piskótát nagyon óvatosan, nagyon éles késsel háromba vágjuk, édes Lajosom, majd a lapok közé kenjük a krémet, szépen egymásra rakjuk a piskótákat, és a végén kívülről is befedjük az egészet. A tetejét én tejszínhabbal próbáltam díszíteni, tipp: habzsák híján egy nejlonzacskó sarkát kivágva szuperül lehet tejszínhabbal dekorálni.

Elkészült hát életem első tortája, amivel édesanyámat nem kicsit sikerült meglepnem, és jó gyerek lévén a korán is faragtam egy kicsit.

 

Szólj hozzá!

Címkék: torta sütemény desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr892115359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása