Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Pezsgős almaleves

2012.09.23. 11:53 :: _hugi

Idén is elég termékeny volt az almafánk a telkünkön, és rengeteg gyümölccsel tértünk haza néhány héttel ezelőtt. Becsülettel ettük is, meg ajándékoztunk belőle a családnak és sütöttünk bundás almát, de még mindig nem akart elfogyni, ellenben az idő múlását egyre nehezebben viselte. Ki kellett tehát találnom valamit, hogy kicsit megfogyatkozzon és egyből eszembe jutott, hogy ennék almalevest. DSCN8961.JPGIgen ám, de szeretnék valami kevésbé átlagosat készíteni, úgyhogy körülnéztem a konyhában és megláttam a sarokban néhány üveg alkoholos italt, melyek valószínűleg soha az életben nem fognak elfogyni, ha nem főzöm bele valamibe. Főleg pezsgők voltak, melyeket ajándékba kaptunk, csak az a baj, hogy nem szeretjük a pezsgőt. Így született meg a pezsgős almaleves ötlete.

Az elkészítése nem túl bonyolult, ráadásul gyorsan kész van, csak a meghűlésére kell várni sokat, ami már bosszantó, mert úgy enne belőle azonnal az ember (amit persze lehet, de én képtelen vagyok meleg gyümölcslevest a számba venni).

Az almát meghámoztam, kicsumáztam és kis gerezdekre vágtam. Egy lábosban felöntöttem pezsgővel úgy, hogy majdnem ellepje és egy kis vizet öntöttem hozzá, hogy egy ujjnyival az almák szintje fölött legyen. Fahéjjal, cukorral és citromlével ízesítettem és így főztem addig, míg puha lett a gyümölcs. Nem érdemes túlfőzni, és szeretem, ha kell használni a fogaimat, úgyhogy nem szétomlósra készítettem.
Ezután egy kis tejfölben elkevertem egy kevés lisztet, hozzámertem egy merőkanálnyit a léből, összekutyultam, majd beleöntöttem a levesbe (=behabartam). Utólag én még egy kis cukrot tettem hozzá, mert nem találtam elég édesnek.

DSCN8967_1.JPG

Hidegen el tudnám képzelni egy kevés tejszínhabbal a tetején, de anélkül is isteni, a pezsgőtől kicsit pikáns, érezni az alkoholos ízt, de nehezen lehet megmondani, pontosan mi is okozza. Sanszosan az alkohol egyébként kifő belőle, de inkább úgy fogyasszák, ha már aznap nem vezetnek gépjárművet.

fél kg alma
3 dl pezsgő (akármilyen, ha édes, akkor kevesebb cukor kell bele)
2-3 dl víz
fahéj, cukor, citromlé ízlés szerint
egy kis doboz tejföl fele
1 ek. liszt

Szólj hozzá!

Címkék: alma leves alkohol pezsgő tejföl fahéj mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr634794768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása