Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Rántott patisszon újhagymás petrezselymes rizzsel, majonézzel

2010.09.14. 09:54 :: _hugi

Patisszon mánia, első fejezet

 

Múlt hétvégén bejártam az ország nyugati felét, és mire hazaértem, több tonna kaja volt nálam. Szombaton Győrben kezdtünk, az éves családi találkozón, ami a vendéglős ebéd után Bakonyszombathelyen folytatódott, nagybátyáméknál. Ők igazi szolgái a természetnek, vagyis ami éppen terem, azt fogyasztják. Szerecsére a béna időjárás ellenére is elég sok minden terem, szép sorban egymás után, most éppen patisszon szezon van. A legutóbbi pogácsás posztban is emlegetett Ica néni kérdezte, kérünk-e egy kis patisszont. Mondom, ha jut, persze, én imádom. Így került hozzánk a hadseregnek is elég mennyiségű zöldség. Innen a mánia, most egy ideig patisszon lesz, mindenféle formában. Először rántva.

A country trip itt nem ért véget, bár este visszatértünk Budapestre, de másnap reggel fél nyolckor már megint autóban ültünk, és robogtunk Magyarkeszibe, a már szintén emlegetett szőlőnkbe melózni. Kénytelen vagyok kiadni magamból bánatunkat afelől, hogy a szőlő gyakorlatilag elpusztult, permetezés ide vagy oda, elrohadt az egész, bor sem nagyon lesz, úgyhogy leszedtünk a csemegéből kb. 10 kilót, hogy legalább együnk belőle, ha már inni nem fogunk. A nap a borról szólt egyébként is, a tavalyit átfejtettük, a hordókat kimostuk, mert azért megpróbálunk szüretelni jövő hétvégén, meglátjuk, mi lesz belőle. A lényeg, hogy a 10 kiló szőlő mellett még hoztunk vagy 5 kiló almát, meg egy csomó szilvát (reméljük, szomszéd Gyuri bácsi nem lesz mérges, hogy leszedtük a fájáról, amit ő fent hagyott...), a ringlót meg ott felejtettük, pedig isteni finom volt, bakker...

Mikor délután hazaértünk, nem sok erőnk volt semmihez, de elég korán volt még, egy vacsorát még mindenképp össze kellett dobni, úgyhogy a zsák szőlő és alma között elevickéltem a hűtőig, hogy kivegyek egy patisszont. Klasszikus felhasználási mód: kirántottam.

Még soha életemben nem csináltam ilyet, illetve tavaly kaptam anyukámtól egy egy személyes adagot, de az már szépen be volt panírozva, úgyhogy csak ki kellett sütnöm. Most viszont ott volt a patisszon, és nem tudtam pl., hogy meg kell-e hámozni, de azt sem, hogy hogyan kell felvágni. Persze hogy felhívtam anyukámat, hogy megkérdezzem. Utána megmostam, félbe vágtam, kikapartam a magokat, meghámoztam, majd szépen felszeleteltem, a nagyobbakat kettévágtam. Fontos, hogy besózzuk felhasználás előtt, különben marha száraz (meg persze ízetlen), a sótól ereszt egy kis levet, amire már megtapad a liszt. Semmi extrém dolgot nem tettem most bele a panírba, sima liszt-tojás-zsemlemorzsa trió. Kisütögettem őket szépen. Az a jó ebben az ételben, hogy marha hamar megsül.

 

Köretként rizst főztem, de mivel a rizs unalmas, valamit mindig szoktam hozzá tenni, most pl. találtam a hűtőben egy szál újhagymát, ami még a töltött paradicsomos témából maradt meg. Gyorsan felkarikáztam, bedobtam a patisszonok olajába, aztán hozzákevertem a rizshez, és tettem rá petrezselymet.

Mivel a patisszon alakjában a halhoz hasonlít, bebeszéli magának az ember, hogy ahhoz illően kell fogyasztani, de ami igaz, az igaz, tartármártással a legfincsibb. De két utazós nap után nem volt kedvem még azt is csinálni, úgyhogy majonézzel ettük meg, ugyanolyan finom volt azzal is.

Ahhoz képest, hogy egy alapvetően babrás étel a panírozás miatt (meg nyilván nem 2 perc meghámozni, felszeletelni a patisszont), egész hamar kész lettünk, már-már azt merem mondani, hogy ez egy gyors, és nem utolsó sorban könnyű vacsora volt.

Szólj hozzá!

Címkék: köret zöldséges feltét rizs főétel patisszon

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr802291439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása