Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Hétköznapi vacsora

2010.10.05. 16:25 :: _hugi

Zöldborsófőzelék sült bacon szalonnával és sült virslivel

 

Régebben rengeteg főzeléket ettünk. Hetente legalább kétszer volt ez a vacsora, főleg azért, mert én igénylem a meleg kaját (ha tehetném, reggelire is pörköltet ennék), a zsűri viszont elvan este egy szendviccsel is, ezért jó kompromisszum volt eleinte a főzelék, mert mégis csak meleg vacsora, de mégsem valami nagy etvasz. (Persze mióta kiderült, hogy imádok főzni és eddig kevés étel végezte a vécében, már a teszter is szívesen eszik nagy vacsorát.) Én néha ebédre szoktam csinálni főzeléket, ha nincs maradék, mert gyorsan elkészíthető és megvagyok feltét nélkül is, pl. sajtot ráreszelve is finom tud lenni. Szóval nekem annyira nem hiányzott, a fő oka, hogy elővettük a repertoárból inkább az volt, hogy a minap rájöttünk, hogy gyorsabban fogy az e havi kosztpénzünk, mint kéne, úgyhogy megbeszéltük, hogy beiktatunk egy főzelékvacsorát. Másik lehetőségként felmerült, hogy a kora esti vásárlást a mekiben fejezzük be, de szerencsére a borsófőzelék legyőzte az amerikai csodát.

Újabban mindig praktikusan jön ki a lépés, most sem volt ez másképp. Volt egy kis konzervnyi maradék zöldborsó (még a pasztasutából), illetve múlt héten vettünk pár 4 db-os Füstlit, mert nagyon olcsó volt. Úgyhogy ezeket fel akartuk használni, ezért az egészhez csupán egy üveg zöldborsót kellett vennünk (persze ritka, hogy az ember bemegy a boltba és csak azt vásárolja meg, amiért bement, úgyhogy vettünk még jópár dolgot, hosszú távra).

Hazaérvén neki is álltam gyorsan, mert már elég éhesek voltunk. A zöldborsó főzelék a legegyszerűbb főzelék mind közül. Nagyjából negyed óra alatt készül el. Plusz-mínusz pár perc, pl. amíg elmosogatunk, hogy legyen miben főzni... Mikor minden készen állt, a lábos aljába egy kevés olajat öntöttem és elkezdtem melegíteni. Mikor már elég meleg volt, 2 ek. lisztet kevertem hozzá (vagyis rántást csináltam). Erre a rántásra, úgy, ahogy volt, ráöntöttem az üvegből a borsót, lével együtt. Nagyjából 10 perc alatt besűrűsödik és felmelegszik, petrezselyemzölddel ízesítettem és kész is.

Nekem így meg is felelne, vagy -ahogy azt feljebb írtam- sajtot reszelnék a tetejére. De hát itt van velem a férfi zsűri, aki igényli a feltétet. Nem mindenáron a húsról van szó, tojással, bundás kenyérrel is jól elvan, csak legyen valami. Benyúltam a hűtőbe a virslikért, és megláttam, hogy még mindig van 2 szelet baconünk... Gyorsan beledobtam a serpenyőbe, és amíg sült, kiszabadítottam a virsliket a zacsiból. Először hosszában bevágtam őket félig, majd keresztben beirdaltam, és így ment a szalonnából kisült zsír és egy kis olívaolaj keverékébe, a serpenyőbe. Nem kell nekik sok idő, hamar szétnyílnak, és megpirulnak.

 

Az egész feltétkészítési folyamatot van idő megcsinálni, amíg a főzelék készül, párhuzamosan mehet a kettő, így tényleg negyed óra alatt el lehet készülni a vacsorával. Nem bonyolult, nem extrém, de gyors, finom, mégsem McDonald's.

 

Adag, szigorúan két személyre: 1 üveg zöldborsó, kevés olaj, 2 ek. liszt, petrezselyemzöld ízlés szerint. A feltét "te mennyi virslit kérsz?"-alapon.

2 komment

Címkék: hús zöldséges főzelék feltét egytálétel főétel zöldborsó szalonna mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr982346949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mircibanán 2010.10.05. 19:05:05

chiliesvanilia.blogspot.com/2007/01/vigyzz-ksz-fzz-magyar-gasztroblogok.html
Ez már egy létező dolog, nem tudom, hogy hallottál-e róla, de érdemes volna "benevezned". Nem verseny, de szerintem jó ötlet, és asszem minden hónapban van új kiírás. :)

_hugi · http://eatathugis.blog.hu 2010.10.05. 22:27:34

Köszi szépen, ez tök jó pofának tűnik, meglátom, mit tehetek magamért :)
süti beállítások módosítása