Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Ropogós kacsacomb, mozzarella salátával

2010.10.15. 13:30 :: _hugi

Szeretjük a kacsát. Nagyon szeretjük. Az egyetlen, amit felhozhatnék ellene, hogy kicsit bosszantó, hogy bármilyen alkatrészét is veszi meg az ember a kacsának, mikor kiveszi a sütőből, feleakkora, mint mikor betette. Egyszóval kalkulálni kell, mielőtt nekilátunk és inkább a minőségre, mint a mennyiségre kell gondolni közben.

A szóban forgó kacsacombokat szintén anyukám mélyhűtötte nekünk egy ideje, akárcsak a csirkecombokat, amelyek végül provence-i fűszerek között végezték. A mi fagyasztónk, talán emlékeznek, már említettem, hogy elég béna, gyakorlatilag használhatatlan. Ezért édesanyámnál fagyoskodnak a különböző halott állatok, és mikor megyünk látogatóba, induláskor a teszterrel válogatunk. Legutóbb végre a kacsát választottuk.

Akárcsak az előző bejegyzésben olvasható mustáros tarja, a kacsacomb elkészítése sem extra nehézségű kulináris feladat. Átlagos íze akkor sem lesz, ha mindössze sóval ízesítjük, de érdemes mást is tenni rá. A sütés előtti napon a combokat jól besóztam és a hűtőbe tettem éjszakára. Másnap ezen kívül egy kis majorannával szórtam meg őket. Gyakorlatilag ennyi az előkészítés, jénaiba tettem, és 130-140 fokra előmelegített sütőben bő egy órát (talán 20 perccel volt bővebb) sütöttem. Sülés közben, kb. negyed óránként kislattyogtam a konyhába, hogy a kisült zsírral meglocsoljam a bőrüket, hogy ne száradjanak ki. Addig kell sütni, amíg finom ropogós és gyönyörű aranybarna színe nem lesz a bőrének.

 

A sült húsokhoz szeretek salátát enni köretként. Múlt hétvégén őszöltünk Balatonon és nagyon-nagyon jó áron találtunk a zöldségesnél paradicsomot. Vettünk jó sokat, hogy elkészíthessem belőle -most már tényleg- a szezon utolsó lecsóját, illetve végre egy mozzarella salátát. Ez a saláta annyira nem passzol a kacsához, de nem szoktam komolyan venni ezeket a szokásokat. Egész egyszerűen azt szoktam enni, amihez kedvem van. Kedvem volt a mozzarella salátához, úgyhogy az lett a körítés. Egyébként szerintem jó volt.

 

Ez sem egy bonyolult dolog. Szépen felvágja az ember a paradicsomokat, ha kisebbek, akkor cikkekre, ha nagyobbak, akkor a cikkeket még félbe. Jobb napokon lehet kapni olyan mozzarellát, ami kis darabokban úszik a lében, és akkor még azzal sem kell szenvedni, hogy felvágjuk, nem beszélve arról, hogy mennyivel gusztusosabb. Persze ez attól függ, milyen formában akarjuk tálalni. A nagy mozzarellát lehet szeletelni, mellé a paradicsomot is karikázni illik, pl. egy tányérra körbe lerakjuk, felváltva a sajtot a paradicsommal, szépen tud kinézni. Én inkább az összekutyult verziót szeretem. Ahhoz ez a kis golyós mozzarella jobban illik. Szóval egy tálba tettem a paradicsomot és a sajtot, megsóztam, bazsalikommal megszórtam, meglocsoltam 2 ek. olívaolajjal és összekevertem. Ezt is érdemes egy nappal előbb elkészíteni, nem árt, ha van ideje érni az ízeknek.

 

Nekem illett a kacsához, legalábbis annyira szeretem ezt a két ételt, hogy összetéve semmi negatív érzés nem tört felszínre belőlem.

 

Az adagokról nem érdemes beszélni. Egyszerű: ahány kacsacombot szeretnénk megenni, annyit kell venni. Ez a saláta 2 zacskó sajtból és 8 kisebb paradicsomból készült.

Szólj hozzá!

Címkék: saláta kacsa hús zöldséges paradicsom sajt szárnyas főétel tepsis kacsacomb nehéz étel

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr42371816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása