Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Félig kakaós almás-diós

2011.02.22. 16:11 :: _hugi

 Hosszú hallgatás után újra jelentkezem, méghozzá süteménnyel!

Amikor becsöngetett a tesóm meg apukám, hogy hoztak nekünk almát, örültem. Aztán felhozták mind a 15 kilót. Na, gondoltam, akkor sütni tanulok. Persze internetes segítséget igénybe véve próbálgattam kitalálni, hogy milyet is készítsek. Nagyon sok receptet találtam almából, egyelőre ennek, a félig kakaós almás sütinek van sikere.

 

A recept, amit találtam, nagyon bénán írta le, hogy miből mennyi kell, mindent evőkanálban számolt, borzasztó időigényes így a dolog, úgyhogy a második adagnál már lemértem, hogy normális emberi mértékegységben számolva mennyi minden kell a sütibe. Lássuk, egészen átlagos recept-formátumban:

20 dkg liszt
25 dkg cukor
15 ek. olaj
1 dl tej (1/3 bögre, 20 ek.)
1 tasak sütőpor
2 tojás
1 ek. kakaópor
2-3 alma
darabolt dió

A tojásokat a cukorral habosra kevertem a szuper kézi mixeremmel, majd hozzákevertem az olajat. Ez a kutyulék ment hozzá a liszthez és a sütőporhoz, a tejjel együtt simára kevertem. Ennek a tésztának a felét beleöntöttem a kivajazott, kilisztezett tepsibe, majd meghámoztam és felkockáztam az almákat és egyenletesen eloszlattam a tésztán. A maradék tésztához hozzákevertem a kakaót, és beleöntöttem a tepsibe, rá az almákra. A tetejére rászórtam a diót és mehet is a sütőbe.

A recept azt írta, 200 fokon 20 perc alatt kész, nekem az első adag totál nyers maradt középen, úgyhogy én azt mondom, kb. fél óra kell neki. Frissen, forrón a legjobb, én azért szeretem, mert a rétegek miatt nem unalmas. És nem mellesleg mindennel együtt egy órán belül kész van, és meglepően kevés koszos edény marad utána.

 

Szólj hozzá!

Címkék: alma gyümölcs dió sütemény desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr892680911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása