Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Baconös-sajtos palacsinta

2011.03.31. 12:20 :: _hugi

A palacsintával az a helyzet, hogy nem én szoktam csinálni. Úgy alakult, hogy ez a teszter reszortja. Amikor életünkben először akartunk palit sütni, az lett a vége, hogy egy ásványvizes palackban átvittük a zsűri anyukájának megmutatni, hogy mégis mi ezzel a gond. Kiderült, hogy olyan híg volt, hogy még kb. 30 dkg lisztet kellett hozzátenni, hogy ki lehessen sütni. Azóta a teszter vállalja, gondolom, élvezi is, hogy van, amit csak ő tud. Innentől kezdve ez a bejegyzés nem arról fog szólni, hogy hogyan kell a palacsintát megsütni, ez most csak egy rövid tipp lesz arról, hogy mit érdemes belerakni.

Genetikailag öröklött, hogy a sós palacsintát részesítem előnyben, a nagyipaliban is mindig mexikóit, vagy brokkolis-csirkéset, vagy sós rakottat kérek. A múltkor elvittem apukámat ide, és minden előzetes mesélés nélkül mexikóit kért. Le se tagadhatnánk egymást, na.

Lényeg a lényeg, szeretem a túrósat is, meg mindet, de nem jutna eszembe édes palacsintát sütni magamnak. A teszter viszont imádja, főleg a lekvárosat, mint egy kisgyerek, mindig össze is maszatolja magát rendesen. Úgyhogy hagyom is, hadd csinálja ő a palikat, én kenni, meg tekerni szoktam, de általában vagy elfogy a lekvár, vagy megunom az ácsorgást és a ragacsos kakaós, lekváros, túrós kanalakat, vagy éhes leszek, és akkor mindig benézek a hűtőbe, hogy mit kéne a következő paliba tenni.

Szerencsére még mindig volt abból a felkockázott bacon szalonnából, amit a sajtos tészta alá is tettem, megtetszett, úgyhogy gondoltam, ez jó lesz. Fogtam a palit, vágtam két hosszúkás szelet sajtot, beleraktam, majd rátornyoztam egy fél marék bacont. Téglalap alakúra hajtogattam, a két végét pedig begyűrtem maga alá, hogy ki ne folyjon a sajt. Reszeltem egy keveset a tetejére is, majd beraktam a mikróba, hogy megolvadjon.

 

Mondanom sem kell, iszonyatosan finom lett!

 

Egy kevés tejföllel talán még jobb lett volna, de olyan hamar befaltuk, hogy utólag jutott csak eszünkbe...

Szólj hozzá!

Címkék: sajt főétel bacon

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr322787416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása