Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Zöldbabos burgonyakrémleves

2011.05.24. 13:09 :: _hugi

Ezer éve, azt hiszem, zöldbabos husit főztem, és maradt egy kis mirelit bab, amivel nem tudtam mit kezdeni, mert nem volt ugye rendes fagyasztónk az albérletben. Viszont volt két szem krumpli, úgyhogy kitaláltam, hogy főzök zöldbabos krumplilevest, szigorúan nem krémlevest, másnap ebédre, úgyis jött anyukám őrködni, mert be kellett mennem az egyetemre, de közben vártam a futárt, hogy hozza a kiégett tápegység helyett az újat a Delltől... Szóval gondoltam, jó lesz a leves, anyukám is hátha megkívánja majd (persze inkább csokit evett, amíg nem voltam otthon).

Gyakorlatilag úgy akartam készíteni, mint a sima krumplilevest, csak babbal, virsli nélkül. Vagyis apróra vágott hagymát dinszteltem egy kevés olajon, pirospaprikát kevertem hozzá, majd beleraktam a kockára vágott burgonyát. Kicsit pirítgattam, mintha paprikás krumplit főznék, aztán felöntöttem vízzel, és hozzáadtam a maradék zöldbabot. Babérlevél, sok só, kevés bors.

A bejegyzés címe azonban krémlevest ígér, úgyhogy el kell mondjam: ottfelejtettem a főzőlapon a levest, aminek következtében a krumpli szanaszét főtt. Mit volt mit tenni, elővettem a vadi új botmixerünket, levettem a lábost a tűzhelyről, és összeturmixoltam a benne lévőket. A tejföl persze nem hiányozhatott belőle, úgyhogy egy kis liszttel összekevertem egy jó adagot és behabartam vele a levest.

 

Meglepően finom lett, reszelt sajttal különösen ajánlom a fogyasztását. Nem is beszélve arról, hogy pofon egyszerű.

 

Hozzávalók (kb. két főre):
2 kisebb krumpli
10 dkg zöldbab
fél fej vöröshagyma
pirospaprika, só, bors, babérlevél
1-2 dl tejföl (ízlés dolga)
1 ek. liszt
reszelt sajt tálaláskor igény szerint

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya leves magyar zöldséges zöldbab tejfölös pirospaprika apróra vágott hagymát...

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr462842553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása