Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Menzakedvencek II. - Krumplifőzelék

2011.09.27. 10:11 :: _hugi

Visszagondolva a menzás időkre, most úgy emlékszem, szinte csak és kizárólag főzeléket adtak. No, persze ez így nem igaz, de valahogy azok voltak a legjobbak. Én pl. nem örültem, ha olajban úszó milánói volt az ebéd, vagy piskóta csokiöntettel. A főzelékeket viszont nagyon bírtam, bármilyen feltéttel. Az itthoni krumplifőzelék viszont valamivel még finomabb, mert a suliban mindig sok lével adták, mi meg egy vastagabb rántással sűrűbbre szoktuk készíteni. De az alap ugyanaz, fehér színű (vagyis nem paprikás), egyszerű főzelék.

Első körben meghámoztam, majd összevágtam a krumplikat. A menzán mindig karikára vágták, de anyukám javasolta, hogy apróbbra szeleteljem, mert úgy hamarabb megfő. Úgyhogy a karikákat négybe vágtam, majd annyi vízben, amennyi ellepi, feltettem főni. A vízbe tettem sót és 4-5 db babérlevelet. Mikor megfőtt, készítettem egy világos rántást (olaj felforrósít, lisztet elkever benne), hozzákevertem a krumplihoz és jól elkevertem, majd beletettem néhány kanál tejfölt is.

 

A krumplifőzeléket én reszelt sajttal szoktam enni, nem is hiányzik mellőle a feltét, így szoktam meg, így szeretem. Főleg, ha jó forrón rászórom a sajtot, hogy jó nyúlós legyen. Persze a szokásos főzelékfeltétekkel is fogyasztható, de mindenképp ajánlom így is kipróbálni.

 

4-5 szem krumpli
4-5 db babérlevél
fél dl olaj
2 ek liszt
2 ek tejföl

reszelt sajt

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya sajt főzelék egytálétel főétel vegetáriánus tejfölös menza

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr933259650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása