Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Brassói aprópecsenye

2011.11.22. 11:12 :: _hugi

DSCN7403_.jpgA Brassóit is legalább húszféleképpen készítik az országban, így megint nehéz dolgom volt, hiszen most is az eredetit szerettem volna asztalra tenni. Még abban sincs igazán megegyezés, milyen húsból kell készíteni. A legtöbb helyen persze a sertésszűz szerepel, de van olyan szakácskönyv, amely kifejezetten combot ír (én is ebből csináltam). Az erdélyi szakácskönyv szerint pl. vöröshagyma nem kell hozzá, ellenben egy szem paradicsom és zöldpaprika igen. A szalonnás alapról ugyan senki nem vitázik, de hogy milyen szalonna legyen, na, az már más kérdés. Hogy a krumpli köretként funkcionáljon, vagy egytálételt készítsünk, és hogyan is süssük meg, az is ízlés, szokás, országrészi/családi hagyomány dolga. Végül nagyjából magamra hagyatkozva úgy főztem meg, ahogy szoktuk, és ahogy én szeretem: a Brassói nekem egytálétel, jó sok vörös- és fokhagymával, zöldségek nélkül, kenyérszalonnával.

A fentieket előkészítettem: csíkokra (tokányra) vágtam a sertéscombot, ugyanígy a szalonnát. Ez utóbbit egy serpenyőbe tettem (olaj nem kell alá, ha jó zsíros szalonnát használunk), és magas fokozaton (5/6) sütni kezdtem. Mire jól kieresztette a zsírját és átlátszó lett, apróra vágtam egy fej vöröshagymát és 8 gerezd fokhagymát és beletettem a serpenyőbe. Továbbra is ezen a magas hőfokon sütöttem néhány percig, majd hozzáadtam a húst.

DSCN7395_.jpg

A hőfok marad, ugyanis a Brassói lényege, hogy ne főjön, párolódjon, hanem süljön a hús. Sűrűn meg kell forgatni, hogy ne égjen oda, és legyen ideje megpuhulni belül, mielőtt megpirul. Frissen tört borssal bőkezűen meg kell támogatni, sóval viszont óvatosan, mert a szalonna sóssága kérdéses, inkább kóstolgassuk, minthogy egy liter vizet kelljen meginni a vacsora mellé.

Miközben sült a hús, elkészítettem a krumplit, amit anyukám reggel megpucolt, amíg aludtam, így el is dőlt: egyszerű sült burgonya lesz. Úgy ugyanis finomabb, ha egy kicsit megfőzi héjában az ember, felkockázza és hirtelen kisüti, de a végeredmény gyakorlatilag ugyanaz. Tehát felkockáztam a nyers burgonyát, és forró (6/6) olajban sütni kezdtem, gyakorta megkavarva, hogy lehetőleg ez se égjen le. Félúton jól megsóztam, és a hús alól néhány kanál zsírral meglocsoltam, hogy átvegye az ízét.

Mikor mindkét serpenyőben készre sült az étel, egy tálba öntöttem mindkettő tartalmát és jól összeforgattam, hogy a krumpli felszívhassa a hús alatt maradt zsiradékot.

DSCN7400_.jpg

 

Savanyúsággal tálaltuk:

DSCN7402_.jpg

 

70 dkg sertéscomb/szűz
20 dkg kenyérszalonna
1 fej vöröshagyma
8 gerezd fokhagyma
7-8 közepes méretű  burgonya
só, bors

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya magyar disznó hagyma hús fokhagyma sertés egytálétel aprópecsenye főétel szalonna sertéscomb

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr923396867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása