Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Barackos szélforgó

2012.07.03. 11:18 :: _hugi

Nászajándékba kaptunk nagynénéméktől két szuper szakácskönyvet. Az egyikben egytálételek vannak (a száz féle omlettől a töltött paprikáig), a másikban jobbnál jobb sütemények. Ebben a nagy melegben egyszerre rám tört az érzés: valami barackosat kell ennem, vagy végem. Felütöttem a sütis könyvet és megnéztem, mit ajánl barackkal. Szerencsémre egy végtelenül egyszerű kis vendégvárónak is tökéletes, szélforgónak nevezett süteményt.

DSCN8317_.jpg

A leveles tésztából készült süteményeket, legyen sós vagy édes, mindet szeretem, főleg, mert egyszerűek, ráadásul finomak is (igaz, van egy nyers tészta mániám, bármilyen tésztát szeretek nyersen...). Bátran álltam hát neki a szélforgónak, hiába nézett ki profizmust igénylő süteménynek.

Először is a fagyasztott leveles tésztát hagytam kiolvadni. Nem sokat kell várni erre ebben a melegben, főleg, ha szétszedi lapokra az ember és ehhez a süteményhez szét is kell szedni. Mikor felengedtek, bekapcsoltam a sütőt 200 fokra, légkeveréssel (kitanultam a légkeveréses sütő használatának fortélyait: kb. 20 fokkal kell kisebbre állítani, mint a receptekben légkeverés nélkül írt hőfok). A lapokat kicsit lisztes felületre tettem (nálam ez magát az asztalt jelenti, mert nincs még nyújtódeszkám...), és keresztben félbe vágtam, hogy nagyjából 10x10 cm-es négyzeteket kapjak. Minden lapon a sarkoktól a lapok közepe felé kb. 4 cm-es bevágást ejtettem.

DSCN8311_.jpg

Ezután elkészítettem a töltelék alapját: egy tojás sárgájával elkevertem 15 dkg túrót, hozzászórtam egy zacskó vaníliás cukrot és 2 ek. porcukrot. Ez mondhatjuk, hogy a klasszikus túrós krém, mi palacsintába is ilyet szoktunk tenni (ha nem kaprosat). Ebből a túrókrémből kb. 1-1 evőkanálnyit tettem minden lap közepébe, természetesen úgy, hogy a bevágásokon ne tudjon kifolyni. A töltelék tetejére pedig 1-1 gerezd barack került. A barack recept szerint konzerv sárgabarack, persze sárgabarack szezonban vétek ilyesmit venni, de sajnos szombat este a piac már nem volt nyitva a szomszédban, és a boltban botrányosan rosszul néztek ki a barackok, így valóban konzervet vettünk, de őszibarackbefőttet, nem sárgát.

Ezután már csak a formát kellett elkészítenem: minden bevágásnál az egyik felet behajtottam középre és fogpiszkálóval rögzítettem. Origamiban is így kell szélforgót csinálni, ha valaki ebben profi, akkor a sütivel sem lesz gondja. Nem bonyolult, a tészta nyúlik, ha esetleg nem egyforma nagyok a bevágások, nem tragédia.

DSCN8312_.jpg

20 perc alatt készre sül, akkor jó, mikor elkezd pirulni a széle.

DSCN8313_.jpg

A szakácskönyv szerint átpasszírozott meleg baracklekvárra le kell önteni fogyasztás előtt, de ez már csak afféle úri huncutság, anélkül is teljes értékű sütemény, egyszerűségét (mind az elkészítés, mind az ízvilág terén) formájával feldobja, vendégségbe tökéletes.

DSCN8321_.jpg

6 lapos fagyasztott leveles tésztához (450-500 g):
1 tojás sárgája
15 dkg túró
1 csomag vaníliás cukor
2 ek. porcukor
12 gerezd barack
12 db fogpiszkáló (hústű)
liszt a tészta alá

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcs túró sütemény barack desszert vendégváró

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr464623359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása