Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Fekete erdő torta

2010.07.19. 15:40 :: _hugi

Régi sztori, de mostanában találtam véletlenül képeket róla, szóval most írom le, nehogy még egyszer elfelejtődjön. Az első tortasikerem után óriási bizalmat szavazott meg nekem a család: készítsek Húsvétra tortát. Az a valóság, hogy a nagymamák óta nem igazán van nagy sütő a családban. Mármint sütő személy. Sütője azt hiszem mindannyiunknak van. Szóval én azt hiszem, feláldozom magam, és megpróbálom megtanulni a dolgokat. Ennek a blognak is ez volna talán a lényege, ti. hogy betömjem a lyukat, amit a szüleim és az én generációm ütött a családi gasztrogalaxison. Nagy örömmel vállaltam hát el a húsvéti torta megsütését.

Az én kedvenceim egyike a Fekete erdő torta, amit hálisten mindenki nagyon szeret, így a következő célom ez lett. Nem tudom (még), hogy hivatalosan hogyan kell készíteni, mert sokfélével találkoztam már, sokféle receptet találtam róla, pl. van, aki a krémbe is tesz csokit, de én úgy gondoltam, a sonka-tojás mellett jobb lesz valami kevésbé töményet kitalálni. Ezért józan paraszti eszemre és ízlésemre bíztam a dolog lényegi részét, vagyis a krémet.

A piskótaelkészítéséről már mindent leírtam, a Fekete erdőnél csak annyiban módosul, hogy 2 evőkanál lisztet kicserélünk 2 evőkanál kakaóporra (rendes kakaó, tudják, az a cicás, nem a bedeco vagy a nesquik), ettől lesz ugye a tészta sötét színű és kakaós ízű. Ezen kívül egyébként mindent ugyanúgy kell csinálni, felváltva a liszt meg a tojáshab megy bele a cukros sárgájába, aztán a sütőbe stb. Ezt is lehet egy nappal korábban, letakarva állni hagyni, végül felhasználás előtt háromba vágni.

A piskótalapok közé kerülő krémet én gyakorlatilag ugyanúgy csináltam, mint az Oroszkrém tortánál, vagyis a vaníliás Arankához hozzákevertem 2-3 dl felvert tejszínt, de nem kevertem bele kandírozott gyümölcsöt, hanem megkentem a piskótát és rumba áztatott meggyeket nyomkodtam bele. A második réteg ugyanígy, majd a tetejére és az oldalára szintén krém, de ott már a szépségre érdemes menni, körben tejszínhabbal és meggyel díszítettem, végül csokireszelékkel megszórtam az egészet.

Hamar elfogyott, úgy kellett megmenteni 3 szeletet apukámnak, a legjobb kritikusomnak. Ezen elsöprő sikeremen felbuzdulva elhatároztam, hogy karácsonykor Nagyi híres méteres kalácsát fogom majd megsütni (meg egy tortát is, hátha a kalács nem sikerül, bár van időm gyakorolni, teszter örülhet).

 

Szólj hozzá!

Címkék: torta sütemény desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr462161329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása