Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Hugi féle Orjaleves, gazdagon

2010.08.07. 19:46 :: _hugi

Ahogy azt az előző posztban írtam, egy húsleves elkészítése is várt rám a főzőmaratonon. A húsleves egy nagyon egyszerűen elkészíthető és nagyon finom leves, főleg, ha tartalmas. Nos, én elég sokmindent teszek bele, hogy ne legyen evés közben unalmas, illetve persze az íze miatt. Nem mindegy, hogy milyen zöldséget és mennyit rakunk bele, egy szem répától nem lesz finom. Ez az egyik, amit fontosnak gondolok, a másik pedig, hogy levesből nem lehet keveset főzni. Elő a nagy lábosokkal!

Mivel Orjaleves, disznóból készül, ezért első lépésben a húsos csontokat besóztam és beletettem az óriás fazékba, annyi vizet öntöttem rá, hogy bőven ellepje, majd alágyújtottam. Ekkor kezdtem neki bokros teendőim közül az akkor legfontosabbnak: pác az előző posztban olvasható husinak. Mikor ezzel kész lettem, már majdnem forrt is a víz, úgyhogy jöhetett a leveszöldség pucolása. Egy karalábét és egy zellert meghámoztam, negyedekre vágtam, aztán bedobáltam a husihoz. Utána következtek a répák, 5 db sárga és 3 db fehér, meghámoztam és félbe vágtam őket keresztben, a sárgákat hosszában is, és beletettem a fazékba. Utána következett a kis fej káposzta, olyan 2-3 öklömnyi, szintén negyedelve ment bele a fazékba. Melléjük dobtam még egy fej hagymát és rotyogott kb. egy óráig.

Fűszerként csak só és bors, kár leveskockával elrontani, nagyon szép színe lesz a levesnek, ha sok benne a zöldség. Általában csirkéből csinálom (szárny, comb, nyak, zúza, szív), olyankor nem kell a húst előfőzni, csak beledobálom a hozzávalókat, felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje és kb. egy óra alatt kész.

Cérnametéltet szoktunk utólag még tenni hozzá (így kevésbé sanszos, hogy a néhány nap alatt, amíg esszük a 10 liter levest, megromlik), de anélkül is elég vastagra szoktak sikerülni, első körben Balatonon nem is ettünk utána, csak a parti kocsmában gofrit.

 

Szólj hozzá!

Címkék: leves disznó zöldséges sertés mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr112206101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása