Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Zöldséges pulykaragu IV.

2012.08.07. 13:19 :: _hugi

DSCN8515.jpgMikor egy évre visszaköltözünk anyukámhoz, egyszer rohanva készítettem egy zöldséges pulykaragut, aminek férjemnél akkora sikere volt, hogy azóta is nyaggat, csináljam újra. Egy a bibi: nem emlékszem, pontosan mi volt benne a pritamin paprikán és a húson kívül. A férjem szerint paradicsom és talán cukkini, úgyhogy ezekkel álltam neki a főzésnek, immáron saját, különbejáratú, ám némiképp felújítandó konyhámban. Mondanom sem kell, a végeredménynek köze sem volt ahhoz, amire számítottunk, de mint mondottam már sokszor, ezeket a zöldséges húsos ragukat nem lehet elrontani, mindig finom lesz.

Apróra vágott hagymával kezdődött a dolog, amire rádobáltam a felkockázott, besózott pulykahúst (comb) és fehéredésig főztem. Aztán hozzáadtam a kockára vágott paradicsomot és mikor az már majdnem szétfőtt, a félkarikára vágott cukkinit is. Majdnem készre főztem, mikor belekerült a csíkokra vágott pritamin paprika is (arra emlékeztem, hogy a múltkor sikerült nagyon szétfőznöm a paprikát, úgyhogy csak a legvégén szabad belerakni, mert teljesen máshogy viselkedik, mint a sima tv paprika). Mikor minden puha volt és ínycsiklandó, elkezdtem gondolkodni, milyen fűszert tehettem vajon bele a múltkor. Végigvettem, anyukámnál egyáltalán mi lelhető fel és végül arra jutottam, majorannától nem lesz baja. Egy keveset szórtam hát bele abból, majd felöntöttem tejszínnel az egészet.

DSCN8517.jpg

Köretnek barna rizst készítettem, az új kedvencemet. Mázli, mert egészséges is.

2 személyre:
30 dkg pulyka apróhús (vagy csirke vagy sertéscomb vagy lapocka, vagy voltaképp bármi)
1 közepes pritamin paprika
1 kisebb cukkini
1 szem paradicsom
2 dl főzőtejszín
só, majoranna
1 bögre barna rizs

Szólj hozzá!

Címkék: hús zöldséges paradicsom pulyka szárnyas főétel cukkini tejszínes pritamin paprika apróra vágott hagymát... mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr854699988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása