Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Dijoni serpenyős tarja párolt vajas zöldséggel

2010.10.12. 11:26 :: _hugi

A nem extra kajákban az a jó, hogy általában finomak. Ilyen pl. a rántott husi, meg a sajtos tészta, palacsinta stb. Ebbe a körbe tartoznak a mezei sült húsok is, de különböző, kevésbé mindennapi fűszerezéssel azért eltérhetünk a megszokott ízektől. Ezt a nem unalmas, de hagyományos ízt elkerülendő gondoltam ki, hogy pikánsabbra veszem a figurát és a hűtőnkben ritkaságszámba menő sertés tarját mustárosan fogom elkészíteni.

Úgy illet volna, hogy bepácolom egy nappal előbb, tudom, de egyszerűen nem volt rá időm (suli, munka, élet, lustaság - viccet félretéve, idén már muszáj lediplomáznom, és ehhez ugye szakdolgozatot kellene írni). Így hát a pác elmaradt, valószínűleg kevésbé lett így finom, de attól még nekünk nagyon ízlett. Kezdetnek szétszedtem a hússzeleteket, amik még egy hangyányit össze voltak fagyva, annak ellenére, hogy két és fél órát autóztak Budapestre, majd egy egész napot töltöttek a hűtőben (nem a fagyasztóban, tudják, mert az használhatatlan). Víz alatt egész szépen kiolvadtak, úgyhogy ki is klopfoltam őket, majd jöhetett a fűszerezés. Besóztam, megborsoztam őket, majd egy-egy kanál dijoni mustárt kentem szét mindkét oldalukon. 4 szelet husink volt, gondoltam, még ez se legyen unalmas, ezért kettőre tettem egy kevés zúzott fokhagymát is, szépen eloszlatva a felületen.

 

Serpenyőben gondoltam kisütni, sütőben is lehet persze, de mostanában annyit sütöttem, hogy ne tovább. Ezért hát olívaolajat melegítettem, és megvártam, míg a szuper Tefal-pötty egyszínű lesz, majd beletettem a húsokat és vártam. Az olajat időnként pótolni kell, de itt sem kell túl sokat önteni alá, nem kell, hogy ellepje a húst, elég, ha félig benne van.

 

A sertés elég sokáig készül. Amikor már jól néz ki, még mindig nincs kész, még mindig rágós, úgyhogy bőven volt idő a köret elkészítésére, amely nem volt más, mint a hústorta mellett már debütált párolt zöldbab és répa. Sós vízben feltettem főni a felkockázott répát és zöldbabot, közepes lángon párolódott, végül leöntöttem a vizet és 3-4 "szelet" vajat kevertem hozzá.

A hús egy örökkévalóság után, de elkészült, és nagyon finom lett, egyszerű serpenyőben sült tarja, de mégis egy kevésbé megszokott ízvilág.

 

A tarja csontjából szokásos módon Orja leves készült.

Szólj hozzá!

Címkék: répa disznó hús köret zöldséges feltét zöldbab sertés főétel tarja nehéz étel

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr732364818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása