Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Paradicsomos lilakáposzta

2010.10.26. 09:50 :: _hugi

Még a gyros miatt volt itthon egy kisebb hadseregnek elég lilakáposzta. Hiába ettünk kétszer is gíroszt, rengeteg maradt. Kidobni nem akartam, libacomb meg nem volt itthon, hogy mellé pároljam, ellenben én nagyon szeretem a paradicsomos káposztát. Egy bökkenő volt csak: a főzeléket "sima", zöld/fehér káposztából szokás csinálni, az enyém viszont lila. Kisebb gond az egésszel az volt, hogy életemben eddig egyszer próbáltam paradicsomos káposztát készíteni, és bár nem lett rossz, annyira jó sem, mint anyukámé. Sebaj, inkább gyakorlok, mint kidobjam, úgy gondoltam, maximum ronda lesz, de ehetetlen semmiképp sem. Végül kiderült, hogy rondának sem ronda, hanem inkább meglepő.

Első körben felaprítottam a káposztát. Amikor először csináltam, túl nagy darabokra vágtam, ebből tanulva most a negyed fej káposzta szeleteit háromba vágtam, édes jó Lajosom. Beletettem egy lábosba és annyi vizet öntöttem rá, amennyi épp nem lepi el, beledobtam fél fej hagymát (egészben, akarom mondani félben, vagyis nem apróra vágva), kb. két kiskanálnyi köménymagot, megsóztam, és vártam. A víz persze egy pillanat alatt fekete lett. Annyira, hogy gondoltam, leöntöm és újrakezdem az egészet, végül így is tettem, mikor már kicsit összeesett a káposzta, szépen leöntöttem az indigó színű vizet és frissel újra kezdtem. Valószínűleg ez semmit nem ért, mert a második víz is sötét lila lett elég hamar, de a káposzta már egész világos színű volt. Nem adtam fel, gondoltam, lesz, ami lesz, belekevertem 2 kis konzerv paradicsomot, és mivel nem volt elég paradicsomos (nekem), egy kis ketchupot is tettem bele. Így főztem puhára a káposztát, és mikor ez megvolt, paprikás rántást készítettem (olaj+liszt+pirospaprika), és hozzákevertem. Teljesen jól be is sűrűsödött, de nem volt elég édes, úgyhogy egy kis kristálycukorral megtámogattam. Mit mondjak, szuper lett.

 

Persze elég nagy adag, pedig csak egy kis fej káposzta feléből csináltam, mégis harmadszorra fogok enni belőle. Úgyhogy lehet variálni a feltéteket, én első körben kemény tojást főztem, második menetben pedig sült virslit, ma azt hiszem, tükörtojással fogom a végét megebédelni.

 

Annyira tetszik ez a szín, hogy azt hiszem, eztán csak lilakáposztából fogok főzeléket készíteni. Végre nem egy unalmas, megszokott valami, és amúgy is: nincs elég lila étel!

Egy kis fej káposzta feléhez: fél fej vöröshagyma, 2 kis konzerv sűrített paradicsom, köménymag, só, cukor ízles szerint.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldséges paradicsom főzelék káposzta egytálétel főétel mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr402399695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása