Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Paprikás krumpli

2010.11.02. 13:49 :: _hugi

Néha elkap a vágy, hogy egyszerű, az általános iskolai és gimnáziumi menza légkörét idéző ételeket egyek. Ide tartozik a főzelékfeltétként tálalt rántott párizsi, a kelkáposzta főzelék és nem utolsó sorban a paprikás krumpli. Persze a menzakaják e csoportjában szereplő ételek otthon elkészítve általában nem olyan finomak, mert egészen más ízük van attól, hogy 100 literes fazékban főzik. Én itthon maximum egy 6 litereset tudok elővenni, ezért sokkal bénább a hazai frankfurti leves a menzainál. Paprikás krumplit viszont érdemes házilag készíteni, nem azért, mert ugyanolyanra lehet csinálni, nem, teljesen más lesz, de ha ügyesen készíti az ember, nagyon finom lehet.

A paprikás krumpli alapvetően burgonyapörkölt. Ugyanúgy kell készíteni, mint a sertés, vagy marhapörköltet. Apróra vágtam két fej vöröshagymát, megdinszteltem, majd lehúzva a főzőlapról pirospaprikát kevertem hozzá. Visszatettem a tűzre és mikor újra sercegni kezdett a hagyma, hozzátettem a már előzetesen felkockázott krumplit. Igazság szerint új krumpliból a legfinomabb, a kis parázs krumpliból, de így, télvíz idején nem lehet kapni, mi viszont megkívántuk a paprikást, úgyhogy mezei burgonyából készült. Egy kicsit a hagymán pirítottam, majd vizet öntöttem alá, mellé tettem egy darab piacon füstölt oldalas szélként kapható húst, és főzni kezdtem.

 

Találtam a hűtőben egy fél paradicsomot, azt felvágtam és mellé tettem, egyébként sóval ízesítettem. A levét néha pótolni kellett, és mikor már majdnem jó puha volt a krumpli, karikára vágott virslit tettem hozzá és még így párolgott fedő alatt 10 percig. Mindennel együtt nincs egy óra, amíg elkészül, nagyon finom, és nem utolsó sorban nagyon költséghatékony étel.

 

Kovászos uborkával a legjobb.

 

Ajánlanám Tamásnak, akinek hivatalosan is ez a kedvenc étele, most már el is tudja készíteni magának.

 

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya magyar disznó hús egytálétel főétel virsli apróra vágott hagymát...

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr122415300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása