Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Brownie

2010.12.06. 14:48 :: _hugi

Az amerikai vonalat folytatva, bátyám nagy örömére úgy határoztam, hogy "miért ne?" alapon sütök egy kis Brownie-t.

Na jó, tartozom egy vallomással. Már egyszer sütöttem, mióta megnyitott az Eat at Hugi's, de elrontottam, ezért igyekeztem hallgatni róla (bár, aki követ Facebookon, az láthatta a beírást, miszerint az első próbálkozás kudarcba fulladt). Az volt a baj vele, hogy nem sült meg. Az Istennek sem akart megsülni a közepe, úgyhogy egy ilyen ragacsos izé lett az egész, ami ízre jó volt, de inkább nem kínáltam körbe. Azóta rájöttem, hogy a baj a tepsivel volt (amit egyébként anyukámtól kértem kölcsön): túl kicsi, és ezért magasabb lett a süti, mint kellett volna, ezért nem sült meg. Vettem hát egy saját tepsit, ami azon felül, hogy az enyém, még a mérete is pont jó.

A süti receptjét egyébként neten találta tesóm barátnője, és kicsit feltuningolva (a csoki mennyiségét illetően) küldte tovább nekem. Felmérve a vadonatúj tepsim méreteit úgy gondoltam, fél adagból kell elkészítenem, hogy ne járjak úgy, mint a múltkor.

Szóval a Brownie. Klasszikus recepthez illőn leírva, kell hozzá: ízlés szerint étcsokoládé, de 25 dkg minimum (ennél többet is elbír, akár 35 dkg-t is), 10 dkg vaj, 4 tojás, 30 dkg cukor, 2 csomag vaníliás cukor, 14 dkg liszt, ízlés szerint dió (nem feltétlenül kell).

Első körben összekevertem a tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral. Nekem elsőre fura volt, még nem készítettem olyan süteményt, aminél nem kellett szétválasztani a tojásokat. Porcukorral egyszerűbb, de persze mindegy, főleg, ha van az embernek kézi mixere. Ezután gőz fölött felolvasztottam a csokit és a vajat. A csoki bármilyen lehet, de ha igazán jót akarnak maguknak, akkor a Szerecsi Party csokit vegyék, isteni. Szóval a felolvasztott vajas csokit a fent leírt cukros tojáshoz kevertem, hozzádolgoztam a lisztet, és most épp úgy jött ki, hogy volt itthon, úgyhogy kb. egy kis marék darált diót is tettem hozzá. Kész, mehet a tepsibe.

 

Kivételesen jól kalkuláltam és a fél adag tökéletes mennyiség volt a tepsibe, nem szabad, hogy nagyon vastag legyen ez a krémes tésztás valami, mert akkor nem fog megsülni. 180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt készül el. A legfontosabb: ne várjunk addig, míg a tűpróbánál már nem ragad a süti! Kicsit tapadjon a közepe, úgy lesz finom!

 

Szólj hozzá!

Címkék: amerikai sütemény desszert csokoládés csokis

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr332490083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása