Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Göngyölt csirkemell

2011.01.28. 15:15 :: _hugi

Valahogy mostanában annyira unalmasnak találok mindent, hogy kénytelen vagyok találékonyságomra bízni a vacsorákat, különben minden nap zöldbabos husi lenne (breaking news: újabban tárkonnyal ízesítem, a teszternek annyira ízlik, hogy idén már kétszer is készítettem vacsira). Mivel nem feltétlenül az ízek, inkább az alapanyagok unalmasak, muszáj a hűtőben mindig jól körülnézni, mivel lehetne feldobni, esetünkben most egy csirkemellet. Találtam bacon szalonnát és nagylyukú sajtot, amely ételek ritkán alkatrészei a háztartásunknak, de időnként szembejönnek ilyen dolgok a boltban. Gondoltam, ezekkel már lehet valamit kezdeni, megpróbálok valami göngyöltet készíteni.

A csirkemell szerintem alapesetben a legkevésbé sem szeletelni való hús. Még a pulykamell oké, anyukám szokott is belőle (sajnos egyre ritkábban -remélem, most érti a célzást) párizsi szeletet készíteni. De a csirkemellel nem olyan egyszerű. Na mindegy, kihívás. Fel is tudtam egész jól szeletelni, de sajnos csak úgy, hogy a hat szeletből mindössze kettő lett alkalmas göngyölésre. Sebaj. Megsóztam, megborsoztam a szeleteket, majd beterítettem őket baconnel. Erre jött a sajt, darabokban, mert különben nem lehetett feltekerni. Feltekertem, fogpiszkálóval megtűztem és a tepsibe, sütőpapírra tettem őket. A maradék négy szeletnél teljesen ugyanígy jártam el, csak nem göngyöltem fel őket, csak simán, szeletként a tepsibe raktam, majd előmelegített sütőben, 200 fokon sütöttem őket kb. 3/4 óráig.

 

Amíg vártuk, hogy megsüljön a husi, unatkoztam és a maradék dolgokból előételként kis falatkákat csináltam, elvoltunk vele.

 

Mikor kész lett a csirke, örömmel konstatáltuk, hogy ez a nagylyukú sajt abszolút alkalmas az ilyen felhasználásra, szinte egyáltalán nem folyt szét, mint pl. a trappista. A két göngyöltet ketté vágva nagyon büszke is lettem magamra.

 

A köret párolt zöldbab, a szokásos, bár most egész sokáig nem ettünk ilyet.

 

Szólj hozzá!

Címkék: csirke hús sajt szárnyas főétel csirkemell szalonna bacon tepsis

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr42602220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása