Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Birkapörkölt, a paleolit táplálkozás jegyében rendhagyóan zöldségkörettel

2011.03.22. 12:05 :: _hugi

Miután hajnalok hajnalán magamra hagyott a zsűri, elkezdtem betáblázni a napjaimat, hogy ne érezzem magam elanyátlanodva. A szó legszorosabb értelmét véve, rögtön az első napot édesanyámmal töltöttem, hagyományosan ablakpucolással. Cserébe birkapörköltet főztem neki ebédre, és mivel mindketten ál-fogyózunk, nem akartam nokedlit készíteni köretnek. Gondolkodtam, hogy mi az, ami passzolhat hozzá, de mégsem leszünk tőle dagik, s eszembe jutott, hogy nem rég a Rizottóban, ahol újabban 2-3 féle paleolit ételt is készítenek, grillzöldséggel ettük a szaftos husit.
Vitatkozni lehet kommentekben, röhögni pláne, én sem vagyok elkötelezett híve ezeknek az időszakosan fel-felkapott csodáknak, de abban van valami, hogy ha nem eszik az ember lisztet, kevésbé fog hízni. Úgyhogy zöldséggel ettük a birkapörköltet, és szerintem finom volt így is.

A sztori egyébként ott kezdődik, hogy apukám vett egy fagyasztószekrényt és gondolta, jól telerakja mindenféle finomsággal. Első körben kecskét nyúztunk, másodikban birkát daraboltunk. Emberes adag húsról beszélek, hosszú órákig dolgoztuk fel, daraboltunk, zacskóztunk stb., tele is lett a fagyasztó négy fiókja.

Az első két képen a kecske és besózott bőre látható, a harmadikon pedig a birkacomb


A pörköltről már többször is volt szó, hogy hogy készül, de dióhéjban azért lássuk: zsíron megdinsztelek egy fej apróra vágott hagymát, pirospaprikát teszek hozzá, majd rádobom a húst. Zsírjára pirítom, kis vízzel felengedem, zsírjára pirítom, kis vízzel felengedem, etcetera, etcetera. Lassú tűzön, ráérősen fő, egy kis kömény, tv paprika és paradicsom társaságában. A vége felé még egy kis vörösborral megtámogattam.

A zöldségköretet abszolút hasraütésszerűen készítettem el, hiszen egyszer, hetekkel korábban ettem ilyet a Rizottóban és annyira nem is figyeltem meg, hogy pont ugyanolyat elő tudjak állítani.
Félbe vágtam egy fej lila hagymát és keresztben csíkokra vágtam, hogy félkör alakú darabokat kapjak. Felkarikáztam 3 szál sárgarépát és egy cukkínit. Sajnos olíva olaj nem volt itthon, úgyhogy kénytelen voltam napraforgóban csinálni az egészet. Először a hagymát a répával, kicsit később a cukkínivel nagyobb lángon összerottyantottam. Sóval, borssal és kakukkfűvel ízesítettem.

 

 

Birkapörkölt két (és fél) személyre:
kb. 60 dkg birka apróhús (csontos is)
1 fej vörös hagyma
kevés kömény
pirospaprika
1/2 zöldpaprika
1 kis paradicsom
1 dl vörösbor

Kamu grillzöldség (magyarul serpenyős) szintén két és fél főre:
3 szál közepes nagyságú sárgarépa
1 közepes cukkíni
1 fej lila hagyma
só, frissen tört bors, kakukkfű

Szólj hozzá!

Címkék: magyar birka répa hús köret főétel cukkini pirospaprika apróra vágott hagymát... mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr272749723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása