Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Nana-féle tejfölös marhahusi

2011.05.17. 10:23 :: _hugi

Ezer éve nem írtam receptet, mentegetőzni nem fogok, az okokról olvashatnak lejjebb, plusz a végzős egyetemista ritkán főz. Erről ennyit, inkább gyorsan posztolok egyet.

Szintén ezer éve már meséltem arról, hogy mikor kicsik voltunk, mindig kérdezte Nana, mi legyen hétvégén az ebéd, mikor megyünk meglátogatni őket. Volt három kedvencünk: a rántott csirke, a sajtos csirke és a tejfölös marhahús. Végre elérkezett a pillanat, hogy elkészítsem ez utóbbit (a sajtos csirke leírásában ugye olvashatnak arról is, hogy a rántott husit sajnos sosem fogom tudni úgy elkészíteni, mint Nana...).

Az az igazság, hogy mi a teszterrel (aki a továbbiakban legényként is szerepelni fog a történeteimben, köszönhetően az egyen-karikagyűrűnknek) nagyon ritkán vettünk marhahúst. Most, hogy átmenetileg elfoglaltuk anyukám szobáját (anyukám meg az én kisebb szobámba cuccolt -albérletből való kirúgás eredménye), jobb falatok is asztalra kerülnek. Érdekes módon minél többen vagyunk - a bátyámmal együtt most épp négyen -, annál kevesebb pénzből lehet táplálkozni. Szóval marhát vettünk, hogy legyen tejfölös tésztás marhahusi.

Kiderült, hogy ez is végtelenül egyszerű. Ez persze semmit nem von le az értékéből, de meglepő, hogy a legfinomabb ételek a legegyszerűbbek. Ahogy eddig szinte mindig, most is a hagymával kezdődik a főzés, de kivételesen nem apró kockákra, hanem fél karikákra kell vágni. Zsiradékon dinsztelni kezdtem (és majdnem oda is égettem, mert Nana receptfüzetét olvasgattam közben, jobbnál jobb ételeket tervbe véve), és mikor jónak ítéltem, beleraktam a megsózott felszeletelt marhahúst. Nos, még mindig nem vagyok szakács, és anyukám sem az, úgyhogy halvány fogalmunk sincs, hogy ezt a marha milyen részéből és milyen irányban, milyen technikával felszeletelve kell csinálni. A lényeg, hogy minél soványabb hús legyen, mert az inak főzés közben összehúzzák a szeleteket és elvesztik formájukat. Tény, hogy a lapocka inkább zsíros szokott lenni, de kifogtunk egy nagyon szép darabot (jó, szívem szerint én mindent fehérpecsenyéből csinálnék, ha megtehetném, de addig jó lesz a lapocka is). Felszeleteltem (ahogy tudtam) és a szeleteket beraktam a dinsztelt hagyma mellé. Illik megvárni legalább egyszer, hogy zsírjára piruljon, utána felöntöttem vízzel és mentem tanulni az államvizsgára. Legalább egy óra, amíg fedő alatt puhára fő.

Mikor eltelt egy óra és rájöttem, hogy gyakorlatilag nem tanultam semmit, kimentem megnézni, mi a helyzet, és már majdnem jó volt, úgyhogy feltettem főni a makarónit, köretnek. Nagyjából egyszerre lett kész a hússal, amivel még egy kis dolgom volt: be kellett habarnom. Egy kis tálban összekevertem tejfölt liszttel, majd hozzáöntöttem a jó szaftos húshoz, jól megborsoztam és még egyszer összeforraltam az egészet.

Érdemes külön tálalni, vagyis az üres tésztahalomra utólag rátenni a szaftos husit, így nem szívja be az egészet rögtön.

 

A sikeréről annyit, hogy a tesóm, aki  csak másnap ebédre evett belőle először, e-mailben hangot adott érzéseinek: "nagyonnagyon finom volt ez a szaftostésztáshusi!!! :) önző dolog, de remélem, soká költöztök el...:D"

 

Hozzávalók (3-4 személyre):
60-80 dkg szeletelhető sovány marhahús
2 fej vöröshagyma
egy nagy pohár tejföl 2/3-a
1 ek. liszt
zsiradék, só, bors
~40 dkg makaróni

2 komment

Címkék: marha hús tészta főétel tejfölös nana

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr232907356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SziMpor 2014.11.08. 15:15:59

Nagyikám csinálta mindig ezt az ételt és mindig is nagy kedvenc volt. Nagyon örülök, hogy rátaláltam a receptre. :)

_hugi · http://eatathugis.blog.hu 2014.12.08. 10:19:03

@SziMpor: Ezek szerint ez tpipkus "nagymamaétel". Örülök, hogy örömet szerezhettem, köszönöm a hozzászólást!
süti beállítások módosítása