Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Tejszínes-cukkinis spagetti

2011.07.21. 10:32 :: _hugi

Majdnem főztem egy vegetáriánus vacsorát...

 

...de rájöttem, hogy ha teszek bele bacont, finomabb lesz. És tényleg. Kaptunk nagynénémtől egy szakácskönyvet, az a címe, hogy "550 remek recept". Egyből bejelöltünk vagy húszat, tényleg annyira remek. És a címe is, örülök, hogy a remek szót lehet még nem pejoratív felhanggal használni. Úgy gondoltuk, mivel cukkinimánia pusztít a családban (ahogy erről volt már korábban szó), hogy elsőként a tejszínes-cukkinis spagettit fogjuk tesztelni.

Első körben feltettem sós vízbe főni a spagettit, aztán nekiláttam a lényegnek. Apróra vágtam a vöröshagymát, és olívaolajon dinsztelni kezdtem. Amíg üvegesre változott, felvágtam a cukkinit, méghozzá csíkokra. Először keresztbe, majd hosszába félbevágtam, majd hosszanti irányba felcsíkoztam. Rádobtam a hagymára, megsóztam és addig pároltam fedő alatt, amíg megfonnyadt. Ezután megborsoztam, és hozzáadtam a tejszínt és egy jó adag petrezselymet. Eközben jöttem rá, hogy milyen tuti lett volna, ha bacont is pirítok alá, na mindegy, de aztán rájöttem, hogy végül is úgy is jó lesz, ha külön csinálom. Úgyhogy a tejszínnel még rottyant egyet a cukkini, aztán összeöntöttem a már kifőtt és leszűrt tésztával, elmostam a tálat és gyorsan pirítottam a baconkockákat. Azt is hozzákevertem a tésztához és kész is.

 

A tányéron még sajttal megszórtuk, igazán remek vacsora volt, de tényleg.

 

6 személynek (mi 4-en vacsoráztunk belőle, és maradt másnapra 3 zónaadag ebéd):
40 dkg spagetti
2 közepes (~20-22 cm) cukkini
2 közepes fej vöröshagyma
10 dkg kockázott bacon
2 dl tejszín
petrezselyem és reszelt sajt ízlés szerint
só, bors

Szólj hozzá!

Címkék: hús zöldséges tészta egytálétel főétel cukkini tejszínes szalonna bacon apróra vágott hagymát...

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr873078307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása