Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Juhtúrós gombafejek

2011.09.04. 17:27 :: _hugi

Ha egyszerű, laktató és nagyon finom ételt szeretne készíteni, de mégis elrugaszkodna a mindennapok ízeitől, bátran ajánlom ezt a töltött gombát.

Apukám szokott juhtúróval töltött gombafejeket készíteni, előétel gyanánt (aztán jöhet a borókás marhapöri juhtúrós sztrapacskával, és egy heti kalóriamennyiséget el is fogyasztunk egy ebéd alkalmával). Én most inkább főételként készítettem, a rántott patisszon mellé kiegészítésként.

 

Először is a gombát meg kell jól mosni és ki kell szedni a tönkjét, naná, hogy meg tudjuk tölteni a kalapot. Én nem szoktam meghámozni, csak alaposan megmosom a fejeket, de ezt embere és szokása válogatja.

A kalapokba belekentem annyi juhtúrót, amennyit csak lehet, jól belenyomkodtam. Megspékeltem kockázott baconnel, amit a tetejére raktam, kicsit belenyomva a túróba, hogy sülés közben ne potyoghasson le. Gyakorlatilag ennyi. Nem volt elég a juhtúró, úgyhogy két gombafejbe kockasajtot kentünk, ugyanúgy baconnel a tetején.

 

Egy tepsibe sorakoztattam őket, közéjük néhány kanál zsírt raktam, mert gondoltam, hogy nem fog levet ereszteni, és nem akartam, hogy lesüljön az alja. Alufóliával letakarva 180 fokon sütöttem kb. fél órát, aztán még 10-15 percet a fólia levétele után.

 

Apukám egyébként aszalt szilvát szokott az aljára tenni és fehérborban párolja meg a sütőben, de egyrészt nem akarom az ő babérjait learatni, másrészt meg ha van itthon bacon, más hozzávalónak esélye sincs, nyitva meg csak vörösbor volt, az meg nem passzol a juhtúróhoz.

Olyan laktató, hogy mi csak tzatziki salátát ettünk hozzá, aminek a receptjét azért nem írom le, mert instant porból csináltam. Már mondtam, hogy alapvetően mélyen elítélem a porból való főzést, de higgyenek nekem, ennél jobbat még ember nem talált ki.

 

12 gombához:
10-15 dkg juhtúró
5 dkg kockázott bacon
zsiradék

Szólj hozzá!

Címkék: gomba főétel bacon juhtúró mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr493202300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása