Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Garnélarákos spagetti rukkolával

2011.10.06. 13:54 :: _hugi

Még ezer éve a Metróban vettünk akciósan fagyasztott, tisztított garnélarákot, hogy na, ebből majd egyszer valami finomat csinálunk. A tengeri herkentyűkkel -emlékezhetnek- nem rég kezdtünk ismerkedni, leginkább bátyám amerikai útjának köszönhetően, mert arrafelé (pláne Baltimore-ban, a Crabtownként is emlegetett, öböl mellett fekvő városban) divat a rákfogyasztás. Amerika ide vagy oda, a kis garnélákból most egy olaszos tésztát készítettem, és megbeszéltük, hogy bár finom volt, a jövőben nem fogunk rendszeresen rákot enni, mert a pörkölt azért mégis csak finomabb nekünk.

Elég sokat olvasgattam a témában, napokkal azelőtt, hogy elkezdtem volna főzni. Főleg az érdekelt, hogy a fagyasztott rákot ki kell-e olvasztani, mert néhány receptben azt írták, fagyottan tegyük a garnélát a szószba. Nekem ez a megoldás annyira nem volt szimpatikus, mert nem szerettem volna, ha elárasztja vízzel a felolvadó rák a jó kis szószomat. Úgyhogy felengedtem a rákot, egy nappal előbb a fagyasztóból átraktam a hűtőbe, mivel nagyon hamar meg tud romlani, nem mertem a pultra kitenni, mert ugye mi van, ha kint felejtem véletlenül? Na, egy nap alatt nagyjából fel is engedett, estére már jó volt, úgyhogy kikészítettem a hozzávalókat a pultra, mert tudtam, hogy valószínűleg elég hamar el lehet készülni ezzel az étellel, mivel gyakorlatilag a tészta főzési ideje lesz a leghosszabb.

 

Ennek megfelelően azzal kezdtem, hogy feltettem forrni sós vizet a tésztának. Amíg felforrt és megfőtt benne a spagetti, bőven volt időm elkészíteni a szószt.

Először is meghámoztam jó sok paradicsomot. Tudom, forrázva jobb, meg úgy kell csinálni, de hangsúlyoznám, hogy még nem vagyok szakács és nem érzem szentségtörésnek, ha fogok egy éles kést és szépen meghámozom parasztosan. Szóval így tettem, 6-7 kisebb szem paradicsommal, majd jó apróra felkockáztam. Egy nagyobb serpenyőbe egy kevés olívaolajat öntöttem, és az apróra vágott vörös- és fokhagymát megfuttattam benne. Ezután beleraktam a kockákra vágott paradicsomokat, levével együtt, úgy, ahogy volt, belezuttyintottam. Kb. 10 percig rotyogtattam közepes lángon, egész jó leve is lett, de én mindig félek, hogy nem lesz elég szaftos, aminek olyannak kell lennie, úgyhogy egy kis sűrített paradicsomot is raktam bele (2-3 kávéskanálnyit). Befűszereztem sóval, borssal, oregánóval, kakukkfűvel, bazsalikommal, ez utóbbiból kerül bele a legtöbb, kakukkfűből a legkevesebb.

 

10 perc főzés után beleraktam a fél kiló tisztított, fagyásból majdnem teljesen felengedett garnélát és még nagyjából 10-15 percig főztem, először fedő alatt, majd azt levéve. Tényleg nagyon hamar kész van.

 

A spagettit leszűrtem és egy nagy tálba borítottam, majd ráöntöttem a rákos szószt is és jól összekevertem. Megmostam a rukkolát, kisebb darabokra vágtam és hozzákevertem a tésztához.

 

A tányéron reszelt sajttal szórtuk meg, illetve extra rukkolát tettünk bele, nagyon finom, könnyű vacsora volt.

 

4-5 főre:
fél kg tisztított garnéla
6-7 szem minél lédúsabb paradicsom
3-4 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
40 dkg spagetti
rukkola ízlés szerint
só, bors
oregánó
bazsalikom
kakukkfű

Szólj hozzá!

Címkék: olasz rák zöldséges paradicsom sajt fokhagyma tészta egytálétel főétel apróra vágott hagymát...

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr383282007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása