Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Mexikói pulykaragu (zöldséges pulykaragu III.)

2012.06.18. 11:04 :: _hugi

A mexikói konyha sokaknak túl sok, mi viszont imádjuk, pedig én nehezen bírom a csípőset, de pl. a jalapeno paprikát nagyon szeretem. A zöldséges raguk amúgy is a kedvenceim, amelyekben kukorica van, azok különösen. Még ezer éve vettem mirelit mexikói keveréket, most találkoztam vele a fagyasztóban és kedvet kaptam. Kezdők szerencséje vagy eredendő tehetség, de nagyon eltaláltam, nagyon finom lett.

DSCN8204.jpg

Nagyjából saját kútfőből csináltam, egy dolgot néztem csak meg: a fűszerezést. Persze az összes netes receptben az áll a hozzávalóknál, hogy "mexikói fűszerkeverék". Úgyhogy kicsit kutattam, és megtaláltam az összetevőit. Na persze minden nem volt itthon, de talán nem is baj, mert tökéletes lett a végeredmény.

Mindenek előtt feltettem kevés sós vízben a zöldségkeveréket, amelyben volt kukorica, zöldbab, répa és borsó. Mivel a mexikói konyha egyik alap hozzávalója a bab, azt vettem külön, és szintén sós vízben feltettem főni.

A szálakra vágott hagymát olajon dinsztelni kezdtem, félúton belenyomtam 3 gerezd fokhagymát, majd hozzá adtam a csíkokra vágott, jól megborsozott, besózott pulyka combot (apró húsként vettem, ahogy szoktam, most épp combdarabok voltak). Fehéredésig pároltam fedő alatt. Jó sokáig csak így egyedül rotyogott a fazékban a husi, gyakorlatilag készre pároltam, mert tapasztalataim szerint a mexikói húsos ragukban maximálisan omlósra főzik a húst (na persze teljesen más módszerrel, mint ahogy én készítettem, de a kis magyar konyhában ez így volt és kész). Mikor megpuhult a hús, hozzáadtam a babot és a zöldségkeveréket, majd jöhetett a fűszerezés. Őrölt erős pirospaprikával megszórtam, majd belekevertem 4-5 ek. sűrített paradicsomot. Ez adta meg az alap szaftot, ehhez aztán 3-4 zellerlevelet, egy kicsi oregánót és bazsalikomot szórtam, illetve még jó sok frissen tört borsot, egy kicsi cukrot, és jól elkevertem. Néhány percig hagytam fedő alatt még párolódni, hogy összeérjenek az ízek, és kész is lett.

DSCN8201.jpg

Annyira jó volt, hogy sebtiben egy kis tálkából meg is kellett kóstoljam, mert nem bírtam ki. Másnap aztán tésztát főztem hozzá, persze ez nem a legtutibb garnírung, az a tortilla lenne, de ezzel is megtette, sőt, fantasztikusan jó lett.

4 személyre:
50 dkg pulykacomb (filé)
400 g-os mexikói zöldségkeverék
10 dkg száraz bab (én most hosszúkás tarkababot vettem, kis szemű kell mindenképp, azon belül szerintem csak ízlés dolga)
3-4 zellerlevél
1 ek. cukor
1-1 ek. oregánó, bazsalikom
só ízlés szerint
rengeteg bors
erős paprika szintén ízlés szerint, de autentikusabb a tabasco, vagy valamilyen apróra vágott erős paprika, mint pl. jalapeno
4-5 ek. sűrített paradicsom

Szólj hozzá!

Címkék: hús zöldséges paradicsom pulyka fokhagyma zöldbab szárnyas bab főétel zöldborsó kukorica mexikói pirospaprika apróra vágott hagymát... mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr664590301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása