Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Csirkés-tejszínes rakott krumpli

2012.06.21. 13:48 :: _hugi

Új ételeket úgy a legkönnyebb kitalálni, hogy nincs otthon semmi.

Lassan mottómmá is válhatna ez a hozzáállás, amit elősegít egy nagy adag lustaság és a hirtelen nyári kánikula: nincs kedvem/energiám boltba menni, ergo abból lesz a vacsora, amit itthon találok. A fagyasztó feltúrása fél kg csirkemellet eredményezett, a kamráé valamivel nagyobb tömegű burgonyát. Tegyük össze!

DSCN8270_.jpg

Akik a kezdetektől figyelemmel kísérik a blogomat, és olvasták az első olyan bejegyzést, amely már receptet is tartalmazott, ismerhetik családunk nagy kedvencét, a majorannás husit. Hogy jön ez most ide? Kérem szépen, úgy, hogy mikor reggel kivettem a fagyóból a csirkét, gondoltam, csinálok belőle majorannás husit, mert az rég volt és imádom. Ám eszembe jutott, hogy mostanában elég sok tésztát ettünk, kicsit már uncsi, úgyhogy körülnéztem, mi mást lehetne csirkemellből készíteni. A kamrában találtam újkrumplit, ami ugyan még kifogástalan állapotban volt, mégis úgy gondoltam, valamit kezdeni kéne vele, mert semmi olyan alapanyag (értsd: más lefagyasztott hús) nincs itthon, amihez burgonyás köret passzolna. Ennék rakott krumplit is, de se kolbász nincs itthon s tojásból is csak egy. Na jó, gondoltam, akkor összekeverem.

A húsos rakott krumpli egyébként létező dolog, nem egy szakácskönyvben találkoztam már vele, mindig is tetszett a gondolat, ideje volt hát, hogy kipróbáljam.

DSCN8273_.jpg

Először is a burgonyát héjastul feltettem sós vízbe főni. Amíg főtt, elkészítettem a majorannás husit. Apróra vágott vöröshagymát megdinszteltem és rádobtam a besózott, kicsit megborsozott, kockára vágott csirkemellet. Mivel afféle tölteléknek készült, kisebb darabokra vágtam, mint egyébként szoktam, most kb. kisujjpernyire. Fedő alatt majd' készre pároltam, és megszórtam rengeteg majorannával (zöldfűszer a főzés utoldó fázisában ugyebár), kicsit összerotyogtattam, majd nekiálltam keresni a hűtőben a tejfölt. Na, az sem volt itthon, de szerencsére találtam egy főzőtejszínt a kamrában, úgyhogy azzal szépen felöntöttem. A sűrűséggel nem voltam megelégedve, így egy evőkanál kukoricaliszttel is megtámogattam, hogy masszívabb szaftja legyen, és kész is.

A burgonyát a szokásos módon meghámoztam és felkarikáztam. Egy rétegben beterítettem vele egy tűzálló tál alját, megsóztam és megszórtam karikára vágott vöröshagymával. Erre öntöttem rá a majrannás husi felét és megszórtam reszelt sajttal. Rá még egyszer: karikázott krumpli, só, karikázott hagyma, marjorannás husi, sajt. A tetejét befedtem a maradék burgonyával, leöntöttem a maradék tejszínnel, megszórtam bőven sajttal és betettem a sütőbe: 180 fok, légkeverés, 30 perc.

DSCN8277.jpg

Az eredmény számomra fenomenális volt, hiszen az egyik kedvenc ételemet összeraktam az általam így kedvelt, kolbász nélküli, sok tejföllel (jelen esetben tejszínnel) készített rakott krumplival. Savanyúság passzol hozzá, csemege uborka főleg.

 

4 főre:

majorannás husi:
fél kg csirkemell
1 fej vöröshagyma
2-3 ek. morzsolt majoranna
1 kis doboz tejföl / 1 dl tejszín
(ha nem elég sűrű: 1 ek. kukoricaliszt / 1,5 ek. finomliszt)

rakott krumpli:
7 közepes szem (új)burgonya
2 apró fej hagyma
fél dl tejszín
15 dkg reszelt sajt

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya csirke hagyma hús sajt szárnyas egytálétel rakott főétel csirkemell tejszínes apróra vágott hagymát...

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr254602372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása