Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Cukkinis bacon cup szarvasgombával

2012.07.03. 11:33 :: _hugi

Az Eat at Hugi's második születésnapjával szinte egy időben megkeresett a gurmand.hu csapata, hogy mit szólnék, ha kicsit együttműködnénk. Cégüknek köszönhetően, ahogy írják facebook oldalukon: "mindenki számára elérhetővé válik a luxus". Ha végigböngészik a termékeiket, láthatják, hogy ez valóban így van, nem tengeri sót és pirospaprikát árulnak ugyanis, hanem szarvasgombát más és más formában, egyéb erdei gombákat, extrém fűszersókat (pl. chilis), chutney-kat (leegyszerűsítve fűszeres lekvár), szószokat. Ezek közül válogathattam kedvemre, hogy elkészíthessek néhány igazán különleges fogást a segítségükkel. Nagy nehezen kiválasztottam a Szarvasgombás olajat. Gyakorlatilag azonnal gondolkodni kezdtem különböző recepteken, utánaolvastam a szarvasgombának és folyamatosan járattam, járatom most is az agyamat, hogy mihez lenne kiváló.

DSCN8294_.jpg

Egy-két dolgot érdemes tudni erről a kuriózumról, mielőtt bármibe is belefognánk. Először is a szarvasgomba gyakorlatilag fűszer. Senki nem készít szarvasgomba-paprikást és nem töltik meg juhtúróval sem. Nagyon kevés kell belőle ahhoz, hogy karakteres ízével tökéletesen más ételt készítsen az ember egy megszokott fogásból. Ezért is használják semleges ízű ételekhez, hiszen olyan erőteljes aromája van, hogy bármit elnyom.
Magáról a gombáról persze sokan tudják, hogy mi fán terem, vagyis mi fának gyökerén, 20-30 cm mélyen a földben és disznókkal túratják ki. Ez nagyjából így is van, csak a disznó sokszor megeszi, amit talál, ha a gazda szembeszáll vele, akkor meg annak ujját harapja le, védve kedvenc csemegéjét, így ezt ma már inkább betanított kutyákkal csinálják. Magyarországon is van már néhány szarvasgombaföld, így hazai termékként is fogyasztható. A fent említett olaj is magyar szarvasgombából, nyári szarvasgombából (tuber aestivum) készült, az üveg alján néhány pici darab úszkál is.

Nos, mivel fűszerként kell kezelni a szarvasgombás olajat, és semleges ízű ételhez használandó, adott volt a tojás. Örültem, mert már rég óta szerettem volna megcsinálni egy reggeli fogást tojásból, így most kombinálva elkészítettem a "bacon cup"-nak keresztelt ételt.

A sós cupcake mint műfaj szerintem az egyik legjobb a gasztronómiában. Szívesebben nassolnék rösztimuffint chips vagy pattogatott kukorica helyett, pláne édesség helyett. Alkati dolog, nekem az étel sós (a bor pedig száraz). Elég sok muffint sütöttem már, így várható volt, hogy elindul a fantáziám és előbb utóbb mindent, amit csak lehet, muffin-sütőformában készítek el. Így jutott eszembe a rántotta is.

A dolog pofonegyszerű, mégis egy pofás és jóízű étel hozható ki belőle. A muffin forma mélyedéseiből hatot baconnel kibéleltem (egy szelet bacont három felé vágtam és berakosgattam hosszában a formába úgy, hogy az alját teljesen kitöltse). Kis kockákra vágtam egy negyed cukkinit, és kicsi zsiradékon megdinszteltem, megpirítottam, majd félre tettem, hogy kihűljön. Felvertem 4 tojást, megsóztam és mikor már nem volt forró a cukkini, hozzátettem a tojáshoz, elkevertem és a baconös muffin-mélyedésekbe kanalaztam.

A 6 tojásmuffinból 3-ba cseppentettem 2-2 cseppet a szarvasgombás olajból (azért nem a felvert tojásba csepegtettem közvetlenül, mert össze akartuk hasonlítani az egyszerűt a szarvasgombás változattal) összekevertem és betettem a sütőbe (az üres muffin-mélyedésekbe vizet kell önteni!). 200 fokon légkeveréssel kb. negyed óra alatt sül meg teljesen.

DSCN8325_.jpg

A végeredmény egy egyszerű rántotta -lenne, ha nem lenne ott egy fölöttébb érdekes íz, amivel az embernek barátkoznia kell, elsőre talán nem is tetszik, de napokig motoszkálni fog a fejében, hogy csak meg kéne még egyszer próbálni. A 2 csepp nem túlzás, tényleg csak ennyit, és maximum ennyit kell egy cupcake-nyi rántottába tenni az olajból, tökéletes ízharmónia, nagyon különleges, leírhatatlan ízvilág.
A tesztem sikeres volt: szarvasgomba nélkül teheti az ember bármibe a rántottát, csak egy rántotta, szép ruhában. Ha valamivel, na, akkor szarvasgombával fel lehet dobni, sőt, fel kell dobni az ízét! Utólag is hozzáadható az olaj, úgy még erőteljesebb az íze, képzelhetik, milyen lehet, ha nem sült ki negyed óra alatt a tojásból...

DSCN8329_.jpg

Aki teheti, egyszer mindenképp ízlelje meg valamilyen formában a különlegesen erőteljes, mégis finoman harmonikus szarvasgombát, előbb-utóbb nem fog csalódni benne.

DSCN8332_.jpg

Köszönöm ez úton is a Gourmand Company-nak a lehetőséget!

6 bacon cup-hoz:
3 szelet bacon szalonna
4 tojás
1/4 cukkini

12 csepp Szarvasgombás olaj

Szólj hozzá!

Címkék: reggeli tojás szarvasgomba cukkini bacon előétel mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr904625704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása