Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Jack Daniel's csirkeszárnyak tojásos rizzsel

2012.08.06. 12:22 :: _hugi

Nemzetek találkozása.

DSCN8393.jpgMióta betörtek az országba a különböző társaságok, akik kuponokkal látják el a jó népet, többször is vacsoráztunk a T. G. I. Friday's amerikai étteremben. Ettünk igazi amerikai hamburgert, mexikói quesadillas-t, oldalast, salátát és még több burgert. Az ő egyik specialitásuk a Jack Daniel's szószos ételek elkészítése, a burgereket és a húsokat is, oldalast vagy steaket is kérhetünk ilyen szósszal. Érdekes ízhatást vált ki, whiskey-t nem szeretőnek is jól eshet, különleges és markáns ízhatás. Mi is egyből beleszerettünk, így nem volt kérdés, mikor megláttuk, hogy a Metro áruházban lehet kapni, hogy vásároljunk egy üveggel belőle. Több ízben is árusítják, van chilis, mézes és füstös, mi ez utóbbit vettük meg, hiszen az étteremben is ilyennel kínálják a vendéget. Örültünk, mint majom a farkának, és hamarosan elkészítettem az első ételt Jack Daniel's pácban, méghozzá csirkeszárnyakat.

A vacsorához már reggel neki is készültem. Megmostam a csirkeszárnyakat és feldaraboltam őket. A végeket, a kis csenevész alig húsos részeket levagdostam és félre tettem, később levesnek még jó lesz. A maradék csirkeszárny részeket ketté vágtam és a darabokat egy tálba pakoltam, majd leöntöttem a Jack Daniel's szósszal. Jól összekutyultam és lefedve betettem a hűtőbe, hadd szokják egymást.

DSCN8383.jpg

Este aztán elővettem a tálat, levettem a fóliát és megcsapta orromat az a már ismerősnek mondható illat, amit eddig csak a T. G. I. éttermekben éreztem. Alig vártam, hogy kész legyen a vacsora. Megsóztam, majd egy jénaiba tettem a szárnydarabokat, és lefedve sütöttem őket légkeveréssel 180-190 fokon 45 percig, néha megkavargatva, megforgatva őket, majd levettem az alufóliát és hagytam megpirulni őket.

Köretnek zöldséges tojásos barna rizst készítettem, és itt találkozott a Nyugat Kelettel, hiszen az echte amerikai csirkeszárny mellé egy echte ázsiai köretet képzeltem el. A barna rizst én ugyanúgy készítem, mint a fehéret, annyi a különbség, hogy fölösleges annyit pirítani, mint a "normál" rizst és több vízzel kell felönteni. Sokkal hosszabb ideig fő, és mikor kész lesz, sem lesz annyira puha. Szerintem sokkal ízesebb, többször készítek már barna rizsből köretet, mint fehérből. Szóval a rizs főtt a fehérhez képest kb. 1/3-dal több sós vízben és én addig elkészítettem a belevalót. Kevés olajon zöldséget pirítottam, én most mirelit zöldborsót bébirépával, de bármilyen keverék jó lehet, és persze a legjobb friss zöldségből, csak így egyszerűbb, ugye. (A legjobb a mexikói keverék vagy a francia saláta keverék, hogy bevonhassunk még egy nemzetet a körbe.) Mikor megpuhultak a zöldségek, ráöntöttem egy felvert tojást és rántottát készítettem az egészből, jó apróra összetörve, hogy könnyen el lehessen elegyíteni a rizzsel. Egyszerű a dolog: a kész rizshez hozzákevertem és voila.

DSCN8394.jpg

2 személyre:

4 csirkeszárny (8 darab lesz belőle)
1 dl Jack Daniel's szósz
1 bögre barna rizs
1/2 bögre zöldség
1 tojás

Szólj hozzá!

Címkék: csirke amerikai tojás hús köret zöldséges szárnyas rizs csirkeszárny főétel mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr444698140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása