Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Fokhagymás provance-i csirkecombok, kakukkfüves gombás rizzsel

2010.10.08. 09:39 :: _hugi

Az Újpesti Piacon sok olyasmit lehet venni, amit máshol soha nem látok. Én sajnos már csak szívemben tartozom oda, nemrég átjöttem a Duna másik oldalára, de anyukám maradt Észak-Pesten, és néha felhív, mikor megy a piacra, hogy kell-e nekünk valami. Persze általában kell. Ott lehet kapni pl. csirkeszárnytövet, ami nagyon olcsó és jól lehet belőle paprikást, vagy zöldbabos husit csinálni. Mondtam hát anyukámnak, hogy olyat vegyen, ha talál. Nem talált, de vett helyette fél áron szépséghibás alsó combokat, mely szépséghiba mindössze annyi volt, hogy a csont a végén nem szépen volt elvágva, hanem "ahogy esik, úgy puffan" alapon törögették a hentesek. De attól még teljesen jó kis csirkecombok voltak, úgyhogy ebből kaptunk 8 db-ott. Jó üzlet volt.

Mikor eljött a pillanat, hogy elkészítsem őket, úgy alakult, hogy nem sok időm lesz rá. Annyi sem, hogy paprikást főzzek, úgyhogy kitaláltam, hogy bedobálom egy jénaiba az egészet, aztán majd lesz vele valami. Persze előtte befűszereztem, hogy legyen íze is. A són és borson kívül van egy fűszerkeverék, amit csirkén gyakran használunk, méghozzá a provance-i elnevezésű. Ezekkel jól bedörzsöltem a megmosott combokat, bezsúfoltam őket a jénaiba, fokhagymát dugdostam közéjük és egy kicsit meglocsoltam olívaolajjal. Alufóliával sütöttem kb. 3/4 óráig, majd levéve még fél óráig. Néha kivettem, hogy a kisült zsírral meglocsoljam a bőrüket. Egyszerű, mégsem hétköznapi íz, a provance-i keverék különlegessé teszi az ételeket.

 

Köretként rizst képzeltem el. Bőszen gyakorlom a rizsfőzést, anyukám mondta, hogy nagymamám pl. úgy csinálta, hogy sok vízben feltette, aztán leszűrte. Ezzel a módszerrel teljesen vállalható rizst tudok én is főzni. De magában továbbra sem tartom sokra, úgyhogy azok közül, amikkel ki lehet egészíteni, most a gombát választottam. Feltettem hát sós vízbe a rizst (miután olívaolajon kicsit megpirítottam), és egy másik tálban szintén olívaolajon elkezdtem párolni a felszeletelt gombát. Mikor már majdnem az összes levét elfőtte, hozzákevertem egy kis kakukkfüvet, majd a már majdnem kész rizshez adtam. Mikor megpuhult a rizs, leszűrtem és kész.

 

Mivel a provance-i fűszerkeverékben van kakukkfű is, így a köret harmonizált a hússal, nagyon finom lett.

 

Gondolom, azt nem is kell már mondanom, hogy a maradék gombával mi lett. Természetesen svéd gomba készül belőle...

Szólj hozzá!

Címkék: csirke nagyi gomba hús köret zöldséges szárnyas rizs csirkecomb főétel tepsis mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr142353041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása