Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Hagymával sült pulykaszárny

2010.10.21. 12:31 :: _hugi

Pulykának eddig csak a mellyével dolgoztam, gondoltuk, itt az ideje más részével is foglalkozni. Leadtam a rendelést a teszternek a pulykaszárnyról, de a boltból még azért felhívott, kérdezte, mennyit vegyen, mert elég nagyok. Mondom, nem tudom, ránézésre döntse el, én a mobilon keresztül ehhez nem nagyon tudok hozzászólni. A vége az lett, hogy kért 3 db-ot, ami egy kiló fölé rúgott súlyában, én meg a szám elé kaptam a kezem, mikor megláttam őket. Árulnak sast is a boltban?

Egy ideje rántott husira vágyom. Na, ez az a húsféle, amit nem lehet kirántani. Annyira nagy, hogy ha félbe is vágom, úgy sem sülne át, csak az apukám féle "végy 1 liter olajat, öntsd bele egy fazékba és úsztasd meg benne a bepanírozott húsokat"-módszerrel. Kénytelen voltam valami sütőset kitalálni (újabban többet használom, mint a főzőlapokat), a rántott husi várat még magára.

Valahogy megint úgy alakult, hogy nem volt túl sok időnk. Ja igen, mert bealudtunk délután... Szóval kinéztem egy mézes receptet, de nem volt elég idő, úgyhogy azt majd legközelebb. Most csak simán besóztam, beborsoztam a szárnyakat, miután a zsűri kiélte összes agresszióját és félbe vágta őket, betettem őket a tepsibe és mellé tettem egy fej felkarikázott hagymát. Félvén, hogy nem lesz elég szaftja, egy kis sertés zsírt tettem alá, letakartam alufóliával és betettem a sütőbe (180 fokra).

 

Amíg sültek a szárnyak, elkészítettem a szokásos módon a zöldségköretet, ami az eddigi zöldbab-répa kombinációt megújítandó, most karfiolt tartalmazott. Feltettem a csíkokra vágott répát kis lángon, kevés sós vízben párolódni és mikor már majdnem jó puha volt, mellé dobáltam a karfiolrózsákat is. Leszűrtem és kész. Sosem fogom megunni a zöldségköreteket.

 

A pulyka nagyjából egy óra alatt sült meg, az alufóliát 40 perc után vettem le a tepsiről, meglocsoltam a zsírral a husikat és még 20 percig sütöttem őket. Maradhattak volna még egy kicsit a melegben, de egyrészt már elég éhesek voltunk, másrészt késésben voltunk már, úgyhogy az igazi pirulás most elmaradt, de attól még nagyon finom lett, főleg az a hagymás, szottyos szaft.

 

Szólj hozzá!

Címkék: répa hús köret zöldséges pulyka szárnyas főétel karfiol tepsis pulykaszárny mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr252388015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása