Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Csirkeszárny sajtbundában, sajtos párolt zöldbabbal

2010.12.17. 12:34 :: _hugi

Feleszmélvén, hogy lassan vége az évnek, rendbe hozom soraim.

Nagyszabású terveim lehet, hogy mégis az új évtizedbe csúsznak, meglátjuk, a betegségem és elfoglaltságaim okozta idő szűke, a hátra lévő 14 nap mit tartogat még önöknek (nekünk). Először is kötelességem tartozásomat megadni, vagyis a sajtbundás csirkeszárny posztját megírni.

Az ötlet egész egyszerűen úgy jött, hogy nem volt. Nem volt más, csak 8 db csirkeszárny a hűtőben, és valami újat szerettem volna, pl. azért, hogy ide megírhassam. Úgyhogy az internethez fordultam segítségért, és megtaláltam a sajtbundát. Jó lesz!

A rántott húsok csak akkor unalmasak, ha az ember nem akar újítani. Száz meg száz féle bundába lehet csomagolni a halott állatokat. Apukámtól tanultam többek között, hogy nagyot lendít az ízeken, ha a zsemlemorzsába valamilyen zöldfűszert, vagy akármit (szezám stb.) teszünk. De ott van a párizsi bunda, vagy bármi, amit csak el tudunk képzelni. A sajtbundával ritkán találkozom, otthoni környezetben azt hiszem, soha nem is jött elő, ezért az internetes böngészés.

A rántott húsban az a jó, hogy nem lehet bonyolultabb, mint alapból. Vagyis az ember tudja, mire számítson: trutyis lesz a keze, olajszagú a haja, sok koszos edény, összefröcskölt/csöpögtetett konyhapult, finom vacsora.

A csirkeszárnyakat alaposan megmostam, és besóztam. Így álltak kb. 1-2 órát (elszaladt az idő közben...), utána nekiláttam a panírozásnak. Mikor kicsi voltam - és gondolom most mindenki magára fog ismerni -, anyukámnak segítettem panírozni. Elővett 3 tányért, liszt-tojás-zsemlemorzsa és lehetett választani. A legutolsót utáltam a legjobban, mert elkerülhetetlen volt, hogy összetojásozzam a kezem, és akkor ráragad a morzsa... és a mai napig utálom, ha koszos a praclim. Úgyhogy, ha jól emlékszem, tojásozni szerettem a legjobban, mert azt lehet villával. A tiszta munkát szeretem.

Nos, itt is liszt került az első tányérba. Méghozzá kukoricaliszt, mert a búza az alsó polcon volt és lusta voltam lehajolni. A második tányér helyett viszont egy kis keverőtálat vettem elő, amibe beleütöttem 4 tojást, hozzákevertem egy kevés lisztet, sót, borsot és egy jó nagy marék reszelt sajtot (kb. 10 dkg). Ezt összekutyultam és a harmadik tányért úgy, ahogy van, megspóroltam. Innentől rém egyszerű: először a lisztbe, aztán a sajtos tojásos keverékbe tettem a husit, majd a serpenyőbe, olajba. Annyi olaj kell, hogy ellepje (vagyis sok). A csirke amúgy is elég hamar elkészül, a szárny pláne, kb. 10 perc/db.

 

Köret bármi lehet, mi a szokásos, mégsem unalmas párolt zöldbabot ettük megint, a maradék reszelt sajttal megszórva.

 

Szólj hozzá!

Címkék: csirke tojás hús zöldséges sajt zöldbab szárnyas csirkeszárny főétel mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr752514763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása