Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Rizses hús

2011.02.10. 15:41 :: _hugi

A rizses hús is tipikusan egy olyan étel, amelyet mindenki máshogy készít. Van a klasszikus menzai, az a fehér, amiben hús elvétve fedezhető fel, ha igen, az is valami mócsing inkább. Van az extrásított menzai rizses hús, ami nálunk a gimiben néha elő is fordult, a "tavaszi" jelzővel ellátott. Ez nagyon fincsi volt, borsós-répás történet, egy köpetnyi reszelt sajttal a tetején. Van az anyukám-féle, ami fehér, sok hagymás, csirkemelles, borsos változat, és van az apukám-féle, ami piros. És nagyon finom. Mind nagyon finom, de újabban erre a pirosra vágyom leginkább.

Természetesen a dolog úgy kezdődött, hogy meginterjúvoltam apukámat a hogyanokról. Ezután nekiláttam. Borzasztó egyszerű a dolog. Készítettem egy pörköltet, a szokásos módon, vagyis egy fej apróra vágott hagymát megdinszteltem, tűzről levéve megpaprikáztam, beletettem a fél kiló felkockázott, besózott sertés tarját, zsírjára pirítottam, majd felöntöttem vízzel. Itt jött a rizses hús lényegi része: kétszer annyi vízzel kell felönteni, mint egyébként, hogy a rizs ebben a szaftban főhessen majd meg, mert úgy lesz igazán egységes íze az egésznek. Úgyhogy jó sok vízben főztem a husit, aztán mikor már alig volt rágós, beleöntöttem a bögre rizst és alacsony hőfokon főztem tovább. Innentől már jobban kell rá figyelni, mert, ahogy a rizs kezd dagadni, könnyen letapad a lábos aljára, majdnem oda is kozmáltam, de aztán szerencsére még időben odaértem, hogy megkavarjam.

Mikor a rizs megfőtt, lekapcsoltam a tűzhelyet (a hús már biztos, hogy jó ilyenkor), borsot törtem bele, összekavartam és már mehettünk is enni. Finom lett nagyon, de apukáménak a cipőfűzőjét sem kötné be.

 

Adagunk:
~ fél kg sertés tarja
1 nagy fej vöröshagyma
1 bögre rizs
pirospaprika, só, bors

Elnézés a képek botrányos minőségéért, de telefonnal vagyok kénytelen fotózni, mert a fényképezőgépem pillanatnyilag használhatatlan.

 

Szólj hozzá!

Címkék: magyar disznó hús sertés rizs egytálétel főétel tarja pirospaprika apróra vágott hagymát...

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr162648686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása