Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Citromos-fokhagymás csirkemell

2011.03.23. 11:12 :: _hugi

Legutóbb túlméreteztem a sajtos csirkének valót, és egyszerűen nem fért bele egy fél csirkemell a tepsibe. Mivel lefagyasztani nem tudom, és már nem is akartam, mert nem azért engedtem fel, miután hazahoztuk anyukám mélyhűtőjéből, agyalni kezdtem, mit kezdjek vele. Megsütöttem hát egyben, majd elfogy szendvicsbe, gondoltam.

Persze nem elégedtem volna meg egy "mezei" sült csirkével, úgyhogy az emlékeimben élénken jelen lévő majdnem grillparty-ra gondoltam (majdnem, mert végül olyan hideg lett este, hogy sütőben kellett megcsinálni a kaját), ahol az afrikai harcsát Gábor barátom citromos-fokhagymás módon készítette el. Összefutott a nyál a számban, úgyhogy neki is láttam a dolognak. Hogy citrom miért volt itthon, fogalmam sincs, nem szokott, jelenleg is kizárólag a gin-tonik miatt van a hűtőben másfél szem. A lényeg, hogy jól jött, mert így minden megvolt a tervhez.

Nem spiláztam túl a dolgot, főleg, mert a sajtos csirke már javában sült, és éhes is voltam, meg fáradt. Úgyhogy egész egyszerűen megsóztam a csirkemellet, törtem rá frissen borsot, eláztattam citromlével és 4 gerezd fokhagymát bedugdostam alá, illetve, amennyire lehetett, a hús rétegei közé. Mikor kész lett a sajtos, betettem a sütőbe, és 180-200 fokon addig sütöttem, amíg szép piros nem lett a bőre (kicsit sajnos tovább is).

 

A siker osztatlan volt, hol a citrom savanyúsága, hol a fokhagyma erőteljes íze érződött jobban egy-egy falatban. A teszter uzsira vitt belőle, én meg gyakorlatilag elnassoltam a maradékot.

 

Szólj hozzá!

Címkék: csirke hús citrom fokhagyma feltét szárnyas főétel csirkemell mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr242749727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása