Hugiról

Egyszer étteremben szeretnék dolgozni, szakácsként. Persze ehhez el kell végeznem a megfelelő iskolát. De addig is, virtuális éttermem kedves virtuális vendégei, nagy szeretettel mutatom az étlapomat. Ugyan nincs, csak egy étkészletem és tálalásból is van még mit tanulnom, sőt, fotósiskolába sem jártam, de nagy élvezettel főzök a családomnak. Receptek és történetek, kicsit személyes hangvételben, családias környezetben, született bölcsészként sok szóval, de azért csak olvassák bátran. 2013-tól a receptleírások végén azok elkészítési költségeit is feltüntetem. Isten hozta önöket Huginál!

Reakciók

Facebook

Cimkék

agyag tálas (4) alkohol (1) alma (4) amerikai (5) ananász (1) aprópecsenye (3) apróra vágott hagymát... (56) bab (4) babapiskóta (1) bacon (15) banán (1) barack (3) belsőség (3) besamel (2) birka (1) birkasajt (1) bor (1) borókabogyó (1) brokkoli (1) burgonya (25) camembert (1) chili (1) Címkék (1) citrom (4) cseresznye (1) csirke (32) csirkecomb (8) csirkemáj (1) csirkemell (18) csirkeszárny (4) csirkeszív (2) csokis (8) csokoládés (8) csülök (2) cukkini (12) darált hús (15) desszert (23) dió (2) disznó (35) ecet (2) egytálétel (44) előétel (4) fahéj (2) fehérrépa (2) feltét (6) főétel (109) fokhagyma (17) főzelék (7) gesztenye (1) gomba (17) görög (2) gyöngyhagyma (1) gyümölcs (6) hagyma (15) hal (4) hidegkonyha (4) hús (83) joghurt (1) juhtúró (3) kacsa (2) kacsacomb (1) kakaó (1) káposzta (8) karaj (7) karfiol (1) kecske (2) kecskesajt (1) kókusz (1) kolbász (4) köles (1) köret (29) krém (7) kukorica (10) lekvár (2) lencse (1) leveles tészta (1) leves (17) lilahagyma (3) magyar (19) majonéz (2) marha (5) meggy (1) menza (4) mérlegbarát (64) mexikói (2) mozzarella (1) muffin (2) mustár (9) nagyi (2) nana (10) nehéz étel (1) nyúl (1) olasz (9) oldalas (1) padlizsán (1) paradicsom (25) párizsi (2) patisszon (6) petrezselyem (1) pezsgő (1) pirospaprika (22) pisztráng (1) pogácsa (1) ponty (1) póréhagyma (1) pritamin paprika (2) puding (2) pulyka (12) pulykamell (8) pulykaszárny (1) rák (2) rakott (4) reggeli (2) répa (22) rizs (12) rizsa (10) sajt (31) sajtkrém (2) saláta (12) sárgaborsó (1) sertés (35) sertéscomb (11) sertéslapocka (11) sonka (3) sós sütemény (5) spárga (1) sütemény (18) szalonna (17) szárnyas (37) szarvasgomba (1) szlovák (1) tarja (7) tej (1) tejföl (6) tejfölös (23) tejszínes (8) tepsis (30) tészta (25) tojás (16) tök (3) torta (6) túró (5) túró rudi (1) uborka (3) vargányagomba (1) vegetáriánus (4) vendégváró (2) virsli (4) zabpehely (1) zakuszka (1) zeller (2) zöldbab (7) zöldborsó (8) zöldpaprika (7) zöldséges (65) zuza (1) Címkefelhő

Rakott cukkini

2011.07.05. 14:46 :: _hugi

Hogy a kelkáposztafőzelék ne rettentsen el senkit a nyitólap legtetején, gyorsan itt egy újabb recept! A cukkini már többször is szerepelt a blogon, és biztosíthatom önöket, hogy a továbbiakban is fognak még vele találkozni ilyen-olyan formában, mert nagy kedvence a családnak (és mert nagybátyáméktól kaptunk egy gigantikus darabot (ld. a képen, viszonyítási alapként véve a bebe ajakápolót), ami bizonyíthatja, hogy a génkezelés helyett a biogazdálkodásban kellene keresni a jövőt). Ám a címben olvasható rakott egytálételként elkészített cukkini korábbról való, és zöldségesnél vásárolt darabokból készült.
Egyre inkább azt érzem, hogy már anyukaszinten főzök. Bármit el tudok készíteni fejből, amit meg nem tudok biztosan, azt kitalálom, áthidalom az esetleges problémákat, megoldom a hozzávalóhiányt, és a végén jóllakatok egy-két-három-n (n≥1) szájat. Ideje lenne komolyabban foglalkozni a tudománnyal, hogy fejlődhessek és el is kápráztassam ezeket a szájakat. Most, hogy lesz időm, kiélem a kreativitásom, és ötletelek, addig is leírom, milyen végtelenül egyszerű a rakott cukkini.

Gyakorlatilag olyan, mint a töltött cukkini, csak a forma más. Babrásabb, ha úgy tetszik.
A darált húsos ragut a szokásos módon készítettem el, vagyis a megdinsztelt hagymára rádobtam a húst, készre főztem, kis pirospaprikával, sóval és borssal ízesítettem, majd felkockázott kemény tojást kevertem hozzá. 

A cukkinit karikára vágtam és leraktam a jénai aljára, nagyjából egy réteget, de azért úgy, hogy fedje az egészet (így egy kicsit egymást is). Az edény szélét is körberaktam élére állított zöldséggel.

 

Beleöntöttem a ragut, majd az egészet befedtem a maradék cukkinikarikákkal, nyakon öntöttem tejföllel és betoltam a sütőbe. Bőven kell neki idő, hogy a cukkini héja is megpuhuljon, ezt kikerülendő meg lehet pucolni és akkor gyorsabb.

 

A tányéron én szokás szerint egy kis extra tejföllel javítok rajta.

 

3 db megszokott méretű (~20 cm) cukkinihez kell kb. 40 dkg darált hús, 2-3 kemény tojás, egy kis pohár tejföl.

Szólj hozzá!

Címkék: tojás disznó zöldséges egytálétel főétel cukkini tejfölös darált hús pirospaprika apróra vágott hagymát... mérlegbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://eatathugis.blog.hu/api/trackback/id/tr923002220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása